De vierde generatie Caddy krijgt een volgens VW ‘gloednieuwe’ 2.0 TDI-dieselmotor in vier varianten: van 55 kW/75 pk tot 110 kW/150 pk. De zuinigste variant is de Caddy Bluemotion met een officieel vastgesteld verbruik van 4,0 l/100 km. De Caddy EcoFuel (CNG/aardgas) met een 1.4 TGI-motor is krachtiger en volgens VW tegelijkertijd dertig procent zuiniger dan zijn voorganger. Het door de fabrikant vastgestelde verbruik komt op 4,0 kg/100 km. Ook zijn er drie benzinemotoren: de 1,2-liter viercilinder TSI met 62 kW/84 pk, de 1.0-driecilinder TSI met 75 kW/102 pk en de 1.4 TSI met 92 kW/125 pk. Naast de nieuwe Euro 6-versies zijn voorlopig ook nog Euro 5-dieselmotoren beschikbaar.

Achteruitrijcamera en Park Assist optioneel

Ook op navigatiegebied maakt de Caddy stappen vooruit: de koeriersauto van VW is er met nieuwe multimediasystemen als Radio Composition Colour en Composition Media en het radio-navigatiesysteem Discover Media. Alle zijn te combineren met een achteruitrijcamera. Park Assist is optioneel. Het maakt automatisch inparkeren mogelijk (parallel áán en haaks óp de rijrichting) – handig voor koeriers- en bezorgdiensten.

Het huidige model wordt tot de zomer geproduceerd in het Poolse Poznan. Vanaf juli verwacht importeur Pon de eerste nieuwe Caddy’s in de showroom te hebben bij de dealers. In het najaar zal dan de vernieuwde Transporter worden geïntroduceerd.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
13 januari 2025
NMFTA: cybersecurity is de grootste bedreiging voor transport
11 januari 2025
Nieuwe investeerder voor Ginaf
10 januari 2025
Belgische tol levert flink wat op
10 januari 2025
Goodyear verkoopt het merk Dunlop
9 januari 2025
Twintig Scania trekkers voor SVZ
8 januari 2025
MAN TGS 4×4 tankwagens voor FullTank
Meest bekeken berichten
Recente reacties