De vierde generatie Caddy krijgt een volgens VW ‘gloednieuwe’ 2.0 TDI-dieselmotor in vier varianten: van 55 kW/75 pk tot 110 kW/150 pk. De zuinigste variant is de Caddy Bluemotion met een officieel vastgesteld verbruik van 4,0 l/100 km. De Caddy EcoFuel (CNG/aardgas) met een 1.4 TGI-motor is krachtiger en volgens VW tegelijkertijd dertig procent zuiniger dan zijn voorganger. Het door de fabrikant vastgestelde verbruik komt op 4,0 kg/100 km. Ook zijn er drie benzinemotoren: de 1,2-liter viercilinder TSI met 62 kW/84 pk, de 1.0-driecilinder TSI met 75 kW/102 pk en de 1.4 TSI met 92 kW/125 pk. Naast de nieuwe Euro 6-versies zijn voorlopig ook nog Euro 5-dieselmotoren beschikbaar.

Achteruitrijcamera en Park Assist optioneel

Ook op navigatiegebied maakt de Caddy stappen vooruit: de koeriersauto van VW is er met nieuwe multimediasystemen als Radio Composition Colour en Composition Media en het radio-navigatiesysteem Discover Media. Alle zijn te combineren met een achteruitrijcamera. Park Assist is optioneel. Het maakt automatisch inparkeren mogelijk (parallel áán en haaks óp de rijrichting) – handig voor koeriers- en bezorgdiensten.

Het huidige model wordt tot de zomer geproduceerd in het Poolse Poznan. Vanaf juli verwacht importeur Pon de eerste nieuwe Caddy’s in de showroom te hebben bij de dealers. In het najaar zal dan de vernieuwde Transporter worden geïntroduceerd.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
15 mei 2025
ZF maakt het trailerfabrikanten gemakkelijk
14 mei 2025
Scania Zwolle produceert miljoenste chassis
14 mei 2025
Vandijck Transport test elektrische truck op rit naar Zwitserland
13 mei 2025
Stoneridge presenteert SE5000 Smart 2 OSNMA tachograaf
13 mei 2025
Wierda bouwt MAN TGS met 50 ton GVW
13 mei 2025
ING: Investeren in diesel blijft de norm
Meest bekeken berichten
Recente reacties