Met een gewicht van slechts 21,8 kg biedt het wiel, naast een draagvermogen van 4500 kilo, een duidelijke gewichtsbesparing van 1,8 kilo ten opzichte van het vorige model. Dit zorgt voor een verdere gewichtsbesparing van ongeveer 11 kilo per oplegger, of een met dezelfde waarde verhoogd laadvermogen.

De Speedline SLT 2899 werd voor testen op de sternaaf gemonteerd van een toonaangevende Europese fabrikant van assen. Di gebeurde volgens het Europese beladingsprogramma Europa-Zyklus-Lastprogramm van het Fraunhofer-Institut in Darmstadt. Hierbij wordt gebruik gemaakt van een dubbelassige proefbank.

Hiermee is het wiel SLT 2899 volgens enkele marktonderzoeken het enige wiel met de afmetingen 22.5×11.75 inch, met ET 0, dat de test op deze as, die vooral bij tank- en bulkwagens wordt gebruikt, heeft doorstaan. De dubbelassige wieltest wordt ook in de trailerindustrie steeds vaker gebruikt als relevante certificerende test.

Het wiel is ook TÜV en ABE gekeurd voor de Duitse vervangingsmarkt. In de Benelux worden de Speedline truckwielen geleverd door de officiële distributeur Truck Tyre Partner.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
17 januari 2025
Hulp bij de nieuwe machineverordening
17 januari 2025
Renewi bestelt 190 DAF trucks
17 januari 2025
Ook trailerbanden Bridgestone in Ecopia-lijn
16 januari 2025
Bijzondere Scania S770 voor Arjen Kandt
16 januari 2025
Mapon en Krone gaan data uitwisselen
14 januari 2025
Topman Scania wordt voorzitter Acea
Meest bekeken berichten
Recente reacties