Uit de inspecties blijkt dat niet alleen Oost-Europese maar ook vrachtwagens van Nederlandse transporteurs vaak slecht zijn onderhouden. Het gaat dan vooral om versleten remmen of vlakke banden.

De slechte staat waarin het vrachtwagenpark verkeert wordt voor een deel verklaart door de economische crisis waardoor transporteurs kiezen voor langer doorrijden met oud materiaal of op versleten banden. Dat heeft eerder dit jaar al geleid tot onveilige situaties op de Belgische en Nederlandse wegen. Ook het aantal vrachtwagens met klapbanden steeg aanzienlijk.

Jaap Stalenburg van transportverzekeraar TVM tegen BNR: “Het begint een probleem te worden. Het is een economische crisis: heel veel bedrijven stellen hun onderhoudsperiodes uit. Dit is verontrustend. We gaan bij TVM de komende jaren veel aandacht besteden aan de transportveiligheid.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
15 mei 2025
ZF maakt het trailerfabrikanten gemakkelijk
14 mei 2025
Scania Zwolle produceert miljoenste chassis
14 mei 2025
Vandijck Transport test elektrische truck op rit naar Zwitserland
13 mei 2025
Stoneridge presenteert SE5000 Smart 2 OSNMA tachograaf
13 mei 2025
Wierda bouwt MAN TGS met 50 ton GVW
13 mei 2025
ING: Investeren in diesel blijft de norm
Meest bekeken berichten
Recente reacties