De bedoeling hierbij is dat diverse instanties, en Nederland weet de hele truck industrie al achter zich, actief proefritten gaan uitvoeren met rijdende vrachtwagen kolonnes. Daartoe zijn al twee trajecten benoemd waar dit zou moeten gebeuren. Beid trajecten eindigen in Nederland. Het gaat om de route Wenen-Frankfurt-Rotterdam en een route vanuit Scandinavië naar Nederland.

Nederland wil platooning als serieuze optie neerzetten in Europa om het wegvervoer te verduurzamen en om het veiliger te maken. Ook stelt ons land dat de mobiliteit inclusief het wegvervoer de komende twintig jaar ingrijpender zullen veranderen dan de afgelopen honderd jaar. Een afname van het brandstofverbruik en het aantal verkeersdoden wordt voorzien. Ook zullen bedrijven hun kosten zien afnemen, is de verwachting na onderzoek naar platooning bij bedrijven als Peter Appel en De Winter Logistics.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
15 mei 2025
ZF maakt het trailerfabrikanten gemakkelijk
14 mei 2025
Scania Zwolle produceert miljoenste chassis
14 mei 2025
Vandijck Transport test elektrische truck op rit naar Zwitserland
13 mei 2025
Stoneridge presenteert SE5000 Smart 2 OSNMA tachograaf
13 mei 2025
Wierda bouwt MAN TGS met 50 ton GVW
13 mei 2025
ING: Investeren in diesel blijft de norm
Meest bekeken berichten
Recente reacties