Met Khodro wordt bekeken of Daimler lokaal Mercedes trucks kan bouwen voor de Iraanse markt en of Daimler een aandeel zal nemen in de Iranian Diesel Engine Manufacturing Co. Vanzelfsprekend wil Daimler met betrokkenen ook trucks verkopen, niet alleen van Mercedes, maar ook van Fuso.

De haast van Daimler laat zich verklaren uit het fikse potentieel van de Iraanse afzetmarkt. Volgens cijfers van Daimler moeten de komende jaren 200.000 trucks worden vervangen in Iran, waarvan 56.000 in de komende drie tot vijf jaar. Daimler heeft er alle vertrouwen in dat het zich een aanzienlijk deel van de Iraanse markt kan toe eigenen. Het merk zegt succesvol, te zijn geweest als leverancier van 1953 tot het begin van de sancties in 2010.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
11 juli 2025
Continental maakt banden uit risotto-rijst en papierpulp
10 juli 2025
Af-fabriek opbouw voor DAF XB
10 juli 2025
Lidl zet eActros 600 in voor winkeldistributie
9 juli 2025
Verkoopcijfers Mercedes-Benz krabbelen weer op
8 juli 2025
PartsXpert biedt gebruikte onderdelen van Nebim
8 juli 2025
Wensink Groningen is klaar voor waterstof
Meest bekeken berichten
Recente reacties