Met Khodro wordt bekeken of Daimler lokaal Mercedes trucks kan bouwen voor de Iraanse markt en of Daimler een aandeel zal nemen in de Iranian Diesel Engine Manufacturing Co. Vanzelfsprekend wil Daimler met betrokkenen ook trucks verkopen, niet alleen van Mercedes, maar ook van Fuso.

De haast van Daimler laat zich verklaren uit het fikse potentieel van de Iraanse afzetmarkt. Volgens cijfers van Daimler moeten de komende jaren 200.000 trucks worden vervangen in Iran, waarvan 56.000 in de komende drie tot vijf jaar. Daimler heeft er alle vertrouwen in dat het zich een aanzienlijk deel van de Iraanse markt kan toe eigenen. Het merk zegt succesvol, te zijn geweest als leverancier van 1953 tot het begin van de sancties in 2010.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
17 januari 2025
Hulp bij de nieuwe machineverordening
17 januari 2025
Renewi bestelt 190 DAF trucks
17 januari 2025
Ook trailerbanden Bridgestone in Ecopia-lijn
16 januari 2025
Bijzondere Scania S770 voor Arjen Kandt
16 januari 2025
Mapon en Krone gaan data uitwisselen
14 januari 2025
Topman Scania wordt voorzitter Acea
Meest bekeken berichten
Recente reacties