Dankzij verschillende camera’s, sensoren en communicatiesystemen rijdt de vrachtwagen autonoom. Zo versnelt of remt hij naargelang de verkeerssituatie. Intussen kan de chauffeur iets anders doen, zoals zijn mails nakijken of zich ontspannen. Door deze ontwikkeling zal de chauffeur van de toekomst ook andere taken krijgen. Zo zal hij eerder transportmanager worden en taken uitvoeren die normaal gesproken op kantoor worden gedaan.

Het zogeheten Lytx Drive Cam-systeem van Mercedes zal er bovendien toe leiden dat het aantal fatale truck-ongevallen met twintig procent zal worden gereduceerd. Volgens Mercedes-Benz kan de autonoom rijdende truck over tien jaar een feit zijn.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
29 april 2025
De Romein trekt de energietransitie met MAN
29 april 2025
Renault presenteert Estafette, Goulette en Trafic E-Tech
29 april 2025
Volvo en VW maken de e-dienst uit
28 april 2025
Blom-DSW biedt nu ook Piaggio bedrijfswagens
28 april 2025
EU: meer controles onderweg en gegevensuitwisseling
28 april 2025
Solutrans: toekomst van een dynamische sector
Meest bekeken berichten
Recente reacties