Eén van de zaken die Jasper Hafkamp, opviel toen de markt werd onderzocht, is dat enkele jaren geleden, slechts twintig procent van de Nederlandse transporteurs precies wist wat het Total Cost of Ownership bedroeg van zijn wagenpark.

“De afgelopen drie jaar, al voordat de huidige Actros-generatie werd geïntroduceerd, zijn we klanten gaan ondersteunen in het vaststellen van de juiste kosten. Ons telematicasysteem Fleetboard is hierbij een ideale steun en toeverlaat voor bedrijven. In eerste instantie reageert men vaak wat afstandelijk, zo van, moet dat allemaal op internet, maar Fleetboard is een gereedschap waarmee duidelijk en onomstotelijk bewijs kan worden gevonden van processen die wellicht beter en efficiënter kunnen.”

Dat daarbij de dealer een onontbeerlijke rol speelt, is bij Mercedes zonneklaar. “Zonder service geen sales, zeggen we hier. Klanten moeten ondersteund worden in het rijdend houden van hun wagenpark. De dealer van de toekomst moet in toenemende mate servicegericht zijn. Dus naast het inplannen van onderhoud betekent dat ook preventief onderhoud, analyseren van de inzet van het voertuig en van de chauffeursinzet. Het coachen van chauffeurs, allemaal zaken waar onze dealers zich actief mee bezig houden.”

Lees hier het hele verhaal uit Aftersales Truck nummer 3 van 2014 >>

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
21 januari 2025
Volvo FH voor grondzuigmachine Wilting
21 januari 2025
MAN stelt dataset van autonome vrachtwagens beschikbaar
20 januari 2025
Elektrische Volvo’s voor afvalinzameling
20 januari 2025
Predicaat hofleverancier Millenaar & Van Schaik
17 januari 2025
Hulp bij de nieuwe machineverordening
17 januari 2025
Renewi bestelt 190 DAF trucks
Meest bekeken berichten
Recente reacties