Met deze truck kan de chauffeur met de autolaadkraan werken zonder dat de motor draait. “Dat scheelt niet alleen geluid en uitstoot van CO2, maar werkt bovendien ook veel veiliger. De chauffeur kan nu op normale toon spreken met omstanders en dat was met een normale PTO niet mogelijk”, aldus Barend van Kessel.

Het bedrijf heeft zonnepanelen op de bedrijfsgebouwen en wordt er GTL-brandstof gebruikt in allerlei machines zoals trilplaten en minigravers. “Voor zover mogelijk werken wij duurzaam, niet alleen voor ons zelf maar het wordt ook van ons verlangd. Een duurzame manier van omgang met het milieu is een wens van onze opdrachtgevers.”

Chauffeur Edwin van de Grijn wees Van Kessel op het bestaan van deze hybride-oplossing voor de aandrijving van de autolaadkraan. “Ik heb me toen meteen laten informeren door WVT en dat leidde tot deze investering. Ik zag meteen de milieuvoordelen, maar mijn eis was dat het een compromisloos werkend systeem moet zijn. Volgens ons is WVT daar in geslaagd”, aldus Van Kessel.

De aandrijving van de autolaadkraan vindt plaats door de hybride PTO. Door het accupakket ’s nachts op te laden met groene stroom uit de zonnepanelen, kan er vervolgens vier uur gewerkt worden op één lading. Als de spanning te laag wordt, neemt de dieselmotor de aandrijving automatisch over van het hybridesysteem.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
12 november 2025
Maat – Wat lokaal begint, groeit verder
11 november 2025
Mercedes-Benz Arocs 10×4 en 10×8 voor DB Kiepers
11 november 2025
Voorbereid op wat komen gaat
10 november 2025
Kusters kiest voor Scania vanwege service
10 november 2025
Gratis opladen voor elektrische trucks in Australië
10 november 2025
‘Laten zien wat we allemaal doen’
Meest bekeken berichten
Recente reacties