De MAN TGX 18.440 had al geruime tijd proef gereden in het wagenpark van Boonstra. “Wat daarbij opviel”, zegt directeur Willem Boonstra, “is dat de truck niet alleen aan onze verwachtingen voldoet qua brandstofverbruik, maar dat deze ook nadrukkelijk werd gewaardeerd door de chauffeurs.” Boonstra heeft een wagenpark dat voor het grootste deel uit trekkers en opleggers bestaat. Echter het bedrijf rijdt ook nog met tal van bakwagencombi’s. De nieuwe MAN’s gaan in uiteenlopende disciplines in het opleggerwerk worden ingezet. Daarbij zullen de trucks jaarlijks zo’n 130.000 kilometer afleggen. Het onderhoud wordt uitgevoerd door de werkplaats van Boonstra zelf.

Het forse wagenpark van 95 eenheden kan Boonstra op de weg houden dankzij enkele specialismen. Denk hierbij aan het transport van levend pluimvee en transporten waarvoor specifieke veiligheidseisen gelden. In containers die het bedrijf zelf ontwikkelde, wordt aluminiumschroot vervoerd. Daarnaast is Boonstra actief in grote delen van west-Europa, van noord naar zuid. Een ander kenmerk is dat het bedrijf zijn klanten warehousing kan aanbieden. Ook hier speelt duurzaamheid een steeds voornamere rol. “We bouwen een nieuwe loods, die honderd procent CO2-neutraal is”, aldus Boonstra. “Binnen enkele jaren is die investering terugverdiend. Dan kent dit project alleen maar winnaars.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
20 mei 2025
Scania presenteert 11-liter Super motor
20 mei 2025
Eerste beelden Volvo FH Aero Electric
20 mei 2025
Samenwerking BE-Combi en Junge Fahrzeugbau
19 mei 2025
Mercedes-Benz breidt aanbod eActros 600 uit
19 mei 2025
Rabobank: TCO van elektrische vrachtwagen bijna gunstig
15 mei 2025
Europees transport beleeft zwak eerste kwartaal
Meest bekeken berichten
Recente reacties