Het doorlopende onderhoud wordt uitgevoerd in een van de meer dan 500 aangesloten Kögel-werkplaatsen in Duitsland of in een van de bijna 400 andere aangesloten werkplaatsen in Europa. Hierdoor wordt het waarde behoud van Kögel opleggers of aanhangwagens gegarandeerd. Daarnaast wordt het uitvalpercentage volgens Kögel geminimaliseerd en wordt de planningszekerheid verhoogd.
De Basic Service omvat alle door Kögel voorgeschreven en aanbevolen onderhoudswerkzaamheden volgens de onderhoudcontrolelijst, inclusief de hiervoor benodigde reserveonderdelen, slijtdelen en bedrijfsmiddelen. Ook alle reparaties als gevolg van slijtage die bij een juist gebruik en juiste inzet van het voertuig nodig zijn, vallen onder deze service. Uitgezonderd zijn de optionele extra onderhoud werkzaamheden. Daarnaast dekt de Basic Service arbeidsloon, materiaal en controle van de factuur.
De Pro Service dekt alle service werkzaamheden van de Basic Service. Bovendien neemt Kögel de afnamekosten voor de in de verschillende landen wettelijk voorgeschreven apk en voor de veiligheidscontrole in samenwerking met de toegelaten testorganisaties voor zijn rekening. De jaarlijkse LASI-controle conform DIN EN 12642 XL, maakt ook deel uit van het Pro Service-pakket.
Naar wens kunnen extra service werkzaamheden aan de Basic- en de Pro Service toegevoegd worden. Denk daarbij aan de slijtagegerelateerde bandenservice, met inbegrip van de daaraan verbonden kosten voor het vervangen van de banden, en de koelmachineservice volgens de contractvoorwaarden.
Het kalibreren en in bedrijfstellen van de temperatuursensor en het schoonmaken van de verdamper zijn een optioneel onderdeel van de koelaggregaatservice, net als de dichtheidscontrole van het koelaggregaat. Tevens kunnen de laadklepservice en de roldeurservice voor onderhoud en reparaties volgens contractvoorwaarden van de fabrikant aan het pakket toegevoegd worden.
Het is ook mogelijk het individuele full service-contract in combinatie met leasecontracten af te sluiten.