Kögel heeft speciale aandacht besteed aan het eenvoudig kaden van containers bij een laadperron. Om gemakkelijk containers bij een laadperron te kunnen opnemen en lossen is het Port 40 Light-chassis voorzien van een achterkader die 70 mm naar binnen is verplaatst.

Verder is er een eveneens naar binnen verplaatste stootbalk constructie aangebracht. Daarmee kan het chassis volgens Kögel nog dichter naar een laadperron worden toegereden en kan via een oprijplaat de te overbruggen vrije ruimte tussen container en laadvloer worden verkleind. In de komende maanden zal dit geoptimaliseerde achterkader standaard worden toegepast op alle overige Port-modellen van Kögel.

Onderhoud

Een ander kenmerk is dat het chassis tegen corrosie wordt beschermd door toepassing van nanokeramische technieken en een kathodische dompeldeklaag inclusief afsluitende ultraviolet lichtwerende laklaag.

Ten behoeve van periodiek onderhoud inclusief slijtdelen en vervangende onderdelen, evenals voor de wettelijk voorgeschreven periodieke keuring en veiligheidinspectie kunnen gebruikers desgewenst bij Kögel de fullservice-onderhoudsovereenkomsten Basic Service en Pro Service afsluiten.

Nog geen vier ton eigen gewicht

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
29 april 2025
De Romein trekt de energietransitie met MAN
29 april 2025
Renault presenteert Estafette, Goulette en Trafic E-Tech
29 april 2025
Volvo en VW maken de e-dienst uit
28 april 2025
Blom-DSW biedt nu ook Piaggio bedrijfswagens
28 april 2025
EU: meer controles onderweg en gegevensuitwisseling
28 april 2025
Solutrans: toekomst van een dynamische sector
Meest bekeken berichten
Recente reacties