Kögel heeft speciale aandacht besteed aan het eenvoudig kaden van containers bij een laadperron. Om gemakkelijk containers bij een laadperron te kunnen opnemen en lossen is het Port 40 Light-chassis voorzien van een achterkader die 70 mm naar binnen is verplaatst.

Verder is er een eveneens naar binnen verplaatste stootbalk constructie aangebracht. Daarmee kan het chassis volgens Kögel nog dichter naar een laadperron worden toegereden en kan via een oprijplaat de te overbruggen vrije ruimte tussen container en laadvloer worden verkleind. In de komende maanden zal dit geoptimaliseerde achterkader standaard worden toegepast op alle overige Port-modellen van Kögel.

Onderhoud

Een ander kenmerk is dat het chassis tegen corrosie wordt beschermd door toepassing van nanokeramische technieken en een kathodische dompeldeklaag inclusief afsluitende ultraviolet lichtwerende laklaag.

Ten behoeve van periodiek onderhoud inclusief slijtdelen en vervangende onderdelen, evenals voor de wettelijk voorgeschreven periodieke keuring en veiligheidinspectie kunnen gebruikers desgewenst bij Kögel de fullservice-onderhoudsovereenkomsten Basic Service en Pro Service afsluiten.

Nog geen vier ton eigen gewicht

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
14 januari 2025
Topman Scania wordt voorzitter Acea
14 januari 2025
Denemarken staat buitenlandse inspectie trailer toe
13 januari 2025
NMFTA: cybersecurity is de grootste bedreiging voor transport
11 januari 2025
Nieuwe investeerder voor Ginaf
10 januari 2025
Belgische tol levert flink wat op
10 januari 2025
Goodyear verkoopt het merk Dunlop
Meest bekeken berichten
Recente reacties