De markt voor pick-ups is weliswaar klein in Nederland, toch zijn ze in bepaalde sectoren populair en soms ook noodzakelijk. Ook deze voertuigen moet verduurzamen. Isuzu presenteert daarom een elektrische versie van zijn D-Max pickup.
Voor elektrische pickups is het vooral zaak om te bewijzen dat ze net zo goed zijn als de versie op diesel. Dit lijkt bij Isuzu goed te lukken. Het laadvermogen is met 1.055 kilo op de Extended Cab prima in orde. Isuzu levert de D-Max EV ook als Double Cab, met een achterbank, maar vanwege Nederlandse belastingregels mag die niet op grijs kenteken. Ongeachte de uitvoering mag de D-Cab een aanhanger tot 3.500 kilo trekken.
Overal komen
Met een lengte van 5,28 meter is de Isuzu D-Max zeker geen kleintje. De Extended Cab weegt 2,305 kilo. Zoals het een pickup betaamd is hij robuust opgebouwd en kan hij tegen een stootje. Uiteraard is de Isuzu D-Max EV ook voorzien van vierwielaandrijving. Hiermee kan deze elektrische pickup overal komen: of het nu ruig onverhard terrein is of de krappe binnenstad met een ZE-zone.
Met een bereik van 263 kilometer (WLTP) komt de gemiddelde ondernemer goed uit de voeten. Normaal maken dit soort auto’s weinig kilometers op een dag. Het werkelijke bereik hangt natuurlijk sterk af van het gebruik, de omgeving en de lading. De Isuzu D-Max EV beschikt over een vermogen van 177 pk en een koppel van 325 Nm. Hij is nu te bestellen: de eerste exemplaren worden in oktober geleverd. De Isuzu D-Max EV is er vanaf 68.990 Euro.