Verder werd niet verwacht dat de branche weer zo zou groeien. Eerder dit jaar voorspelde ING weliswaar herstel, maar niet in die mate, dat er daardoor problemen zouden kunnen ontstaan.
Echter de komende paar jaar stijgt het aandeel 55-plussers tot meer dan een kwart. Dit heeft alles te maken met verminderde belangstelling van jongeren voor het chauffeursvak. De instroom is gering en de reputatie van het chauffeursvak bevindt zich op een hellend vlak. De kans bestaat, dat door de geringe instroom, vervoerders een beroep moeten doen op buitenlandse chauffeurs om de goederenbevoorrading in Nederland op peil te houden.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
15 mei 2025
ZF maakt het trailerfabrikanten gemakkelijk
14 mei 2025
Scania Zwolle produceert miljoenste chassis
14 mei 2025
Vandijck Transport test elektrische truck op rit naar Zwitserland
13 mei 2025
Stoneridge presenteert SE5000 Smart 2 OSNMA tachograaf
13 mei 2025
Wierda bouwt MAN TGS met 50 ton GVW
13 mei 2025
ING: Investeren in diesel blijft de norm
Meest bekeken berichten
Recente reacties