“Fleetowners willen ze gerust eerst eens proberen. Waar ze achter komen is dat de verschillen tussen wat we vroeger A- en B-merken noemden, niet meer zo groot zijn. Van prijsverschillen is vooralsnog wel sprake, dus dan zet dat toch een beetje de deur open voor de kennelijk naar behoren presterende nieuwkomers.”

Hankook hanteert een eenvoudige strategie om de markt te bewerken: directe benadering van fleetowners. “We streven naar een partnership voor de lange termijn”, benadrukt salesmanager Benelux Piet Mondria. “Dat betekent in eerste instantie dat je de beschikbaarheid van je banden onder alle omstandigheden garandeert.”

Van der Scheer en Mondria komen zo tot een aantal voorwaarden waaraan voldaan moet worden om tot een zekere groei van marktaandeel in het trucksegment te kunnen komen. “Beschikbaarheid, een deugdelijke, betrouwbare breakdownservice, zoals we die sinds kort ook hebben en een dekkend servicenetwerk waar banden door professionals worden gemonteerd en gevolgd.”

Mondria legt uit dat het netwerk van servicebedrijven die de 24- uurs pechservice uitvoeren, Hankook Truck Masters worden genoemd en dat die door een label zijn te herkennen. “Banden moeten worden verzorgd. Dat is nu eenmaal noodzaak. Het leidt tot een langere levensduur en het onderstreept onze positie als premium merk.”

Lees hier het complete verhaal in Aftersales Truck nummer 4 van 2014 >>

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
17 januari 2025
Hulp bij de nieuwe machineverordening
17 januari 2025
Renewi bestelt 190 DAF trucks
17 januari 2025
Ook trailerbanden Bridgestone in Ecopia-lijn
16 januari 2025
Bijzondere Scania S770 voor Arjen Kandt
16 januari 2025
Mapon en Krone gaan data uitwisselen
14 januari 2025
Topman Scania wordt voorzitter Acea
Meest bekeken berichten
Recente reacties