“Het winterseizoen is erg belangrijk voor ons”, vertelt Lilian Faur als de huidige ceo. “We hebben dan ongeveer 500 trips in de Pyreneeën en iedere dag van november tot april, soms zelfs tot mei, rijden we naar de Alpen. We gebruiken geen winterbanden.” Zijn reden is eenvoudig: deze banden vergen veel qua logistiek en de verhouding tussen rijden op droge wegen en in winterse omstandigheden rechtvaardigen de investering niet.

Limiet

De montage van deze Goodyear Marathon Coach-band op de vooras voldoet aan de voorgestelde wijzigingen in de voertuiggewichtslimieten van de EU voor voertuigen voor openbaar vervoer, die in 2018 van kracht zouden kunnen worden.

Als gevolg van een stijging in het gemiddelde gewicht van passagiers en hun bagage en de wens van de EU voor efficiënter transport en verminderde CO2-uitstoot, stelt de Commissie voor om de toegestane gewichtslimiet voor twee-assige voertuigen voor passagiersvervoer te verhogen van 18 naar 19 ton. Hierdoor wordt een gewicht van 7,5 ton voor de vooras in combinatie met 11,5 ton voor de trekas mogelijk.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
17 januari 2025
Hulp bij de nieuwe machineverordening
17 januari 2025
Renewi bestelt 190 DAF trucks
17 januari 2025
Ook trailerbanden Bridgestone in Ecopia-lijn
16 januari 2025
Bijzondere Scania S770 voor Arjen Kandt
16 januari 2025
Mapon en Krone gaan data uitwisselen
14 januari 2025
Topman Scania wordt voorzitter Acea
Meest bekeken berichten
Recente reacties