Volvo Trucks onthulde een volledig nieuwe, volledig elektrische achteras op de IAA in Hannover. De nieuwe e-as maakt ruimte vrij voor meer accu’s en betekent een nog grotere actieradius voor de batterij-elektrische trucks van Volvo. Maar de as gaat voorlopig nog niet in productie.

De nieuwe e-as maakt nog meer accu’s in de truck mogelijk door de elektromotoren en de transmissie in de achteras te integreren. Meer batterijen betekent een groter bereik, wat mogelijkheden schept om ook langeafstandstransporten te elektrificeren. Op de brandstofcel elektrische trucks, die in de tweede helft van dit decennium worden geïntroduceerd, komt de extra ruimte goed van pas voor het installeren van andere componenten..

Volvo zegt pas over een paar jaar te starten met de serieproductie van trucks met de nieuwe e-as, die een aanvulling vormt op het huidige aanbod van batterij-elektrische trucks. Volvo Trucks heeft een driesporenstrategie om tot nul-emissies te komen: batterij-elektrisch, brandstofcel-elektrisch en verbrandingsmotoren die op hernieuwbare brandstoffen zoals biogas, HVO of zelfs groene waterstof lopen. 

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
8 november 2024
Scania V8 als secundaire arbeidsvoorwaarde bij Engelen Events
8 november 2024
Castrol Vecton 5W-30 voor Ford Trucks
8 november 2024
Een nuttige check, ook als alles goed gaat
7 november 2024
Gebruikte onderdelen van Vos Truckparts: Duurzamer en goedkoper
6 november 2024
Bosch verbetert KTS truck-diagnosemodule
6 november 2024
BP verkoopt Nederlandse tankstations en laadhubs
Meest bekeken berichten
Recente reacties