Bij de introductie van een nieuw automerk krijg je meteen een kijkje in de keuken. Dit geeft direct een indicatie van hoe het merk zich gaat houden op de Nederlandse markt. Het Chinese Farizon lanceert nu de SV en direct maakt deze een goede indruk.
De Farizon SV, oftewel Supervan, is een middelgrote of grote elektrische bestelauto. Hij komt in drie lengtes en drie hoogtes. Dit doet Farizon met een reden: zo is het bereik het grootst. Volgens Farizon bestrijkt het zo 63 procent van de bestelautomarkt met één model. Er is duidelijk over nagedacht, wat direct weggeeft dat dit niet zomaar een Chinees merk is. Farizon valt onder Geely, net zoals Volvo Cars, Polestar, Zeekr, smart, Lotus en Lynk&Co. Oftewel: Farizon is nieuw in Nederland maar toch niet echt.
Ook over de aftersales is goed nagedacht. Twee maanden voor de lancering van de SV vandaag lagen alle onderdelen al in de opslag in Arnhem. Er is ook al een dealernetwerk: op dit moment kun je al bij 25 werkplaatsen terecht. Farizon heeft namelijk overeenkomsten met Bakker Bedrijfswagens, Van Tilburg-Bastianen (TB), Jongerius en Charles Feijts Groep (CFG). Nieuwe partners volgen snel.
Naast een indrukwekkende nieuwe bestelauto zet Farizon dus met de SV ook direct een complete aftersales-organisatie neer in Nederland. Binnenkort lees je er meer over in Aftersales Truck Magazine.