Het vorige college in Rotterdam besloot eerder de milieuzone niet uit te breiden. omdat dit ondernemers te hard zou treffen. De huidige plannen treffen ondernemers net zo hard en daarom protesteert EVO opnieuw bij het college.

Ondernemers die gebruikmaken van bestel- of vrachtauto’s mogen binnenkort mogelijk de stad niet meer in. Volgens het college is de belangrijkste manier om de lucht schoner te krijgen namelijk het weren van voertuigen met verouderde dieselmotoren.

Voor bestelauto’s wil het college in juli 2015 een milieuzone instellen. Bestelauto’s gekocht voor 2000 mogen het gebied binnen de ring ten noorden van de Maas, inclusief de stedelijke oeververbindingen, niet meer in. In juli 2016 wil het college de toegangseisen aanscherpen door ook bestelauto’s die voor 2005 gekocht zijn te weren.

Voor vrachtauto’s betekent dit per juli 2015 een uitbreiding van de bestaande milieuzone tot binnen de ring (globaal) of binnen de ring ten noorden van de Maas, inclusief de stedelijke oeververbindingen. Dit betekent dat de stad alleen nog maar toegankelijk is met vrachtauto’s met een Euro IV-motor of schoner. In juli 2016 wil het college de toegangseisen aanscherpen tot Euro VI.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
17 januari 2025
Hulp bij de nieuwe machineverordening
17 januari 2025
Renewi bestelt 190 DAF trucks
17 januari 2025
Ook trailerbanden Bridgestone in Ecopia-lijn
16 januari 2025
Bijzondere Scania S770 voor Arjen Kandt
16 januari 2025
Mapon en Krone gaan data uitwisselen
14 januari 2025
Topman Scania wordt voorzitter Acea
Meest bekeken berichten
Recente reacties