Dat Duitsland een minimumloon invoert, vindt de Europese Commissie prima, maar ze stelt dat de administratieve lasten die hierbij komen, het vrije verkeer van personen en goederen onnodig hinderen. Duitsland stelt zelfs dat chauffeurs die bezig zijn met transitverkeer, bijvoorbeeld van Polen naar Nederland, minstens het Duitse minimumloon betaald moeten krijgen.

De Commissie sommeert Duitsland om met aanvullende maatregelen te komen, om te zorgen dat het loon gehandhaafd kan worden zonder allerlei documenten zoals aanstellingsbrieven, loonstroken, opdrachtbevestigingen, etc. Hiervoor krijgt Duitsland twee maanden de tijd.
Intussen tuigen de Fransen maatregelen op naar Duits voorbeeld. Echter de Fransen stellen geen minimumlooneisen aan personeel dat transitverkeer uitvoert.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
23 mei 2025
Webfleet: Fleetmanagers gebruiken te weinig AI
22 mei 2025
Meer erkenning nodig voor technisch personeel
22 mei 2025
Nog één keer Iveco voor Van der Wielen
20 mei 2025
Scania presenteert 11-liter Super motor
20 mei 2025
Eerste beelden Volvo FH Aero Electric
20 mei 2025
Samenwerking BE-Combi en Junge Fahrzeugbau
Meest bekeken berichten
Recente reacties