Dat Duitsland een minimumloon invoert, vindt de Europese Commissie prima, maar ze stelt dat de administratieve lasten die hierbij komen, het vrije verkeer van personen en goederen onnodig hinderen. Duitsland stelt zelfs dat chauffeurs die bezig zijn met transitverkeer, bijvoorbeeld van Polen naar Nederland, minstens het Duitse minimumloon betaald moeten krijgen.

De Commissie sommeert Duitsland om met aanvullende maatregelen te komen, om te zorgen dat het loon gehandhaafd kan worden zonder allerlei documenten zoals aanstellingsbrieven, loonstroken, opdrachtbevestigingen, etc. Hiervoor krijgt Duitsland twee maanden de tijd.
Intussen tuigen de Fransen maatregelen op naar Duits voorbeeld. Echter de Fransen stellen geen minimumlooneisen aan personeel dat transitverkeer uitvoert.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
17 januari 2025
Hulp bij de nieuwe machineverordening
17 januari 2025
Renewi bestelt 190 DAF trucks
17 januari 2025
Ook trailerbanden Bridgestone in Ecopia-lijn
16 januari 2025
Bijzondere Scania S770 voor Arjen Kandt
16 januari 2025
Mapon en Krone gaan data uitwisselen
14 januari 2025
Topman Scania wordt voorzitter Acea
Meest bekeken berichten
Recente reacties