Scania Top Team heeft tot doel alle competenties optimaal aan te spreken. Successen en tegenslagen worden gedeeld en verwerkt. De opgedane kennis en ervaring dienen als vertrekpunt voor de volgende opdracht. Het resultaat is een maximaal gemotiveerd team dat in de praktijk de gehele werkplaats stimuleert de klant de beste service te verlenen en de stilstand van de voertuigen tot een minimum te beperken. De competitie verhoogt het algemene kwaliteitsniveau van het Scania servicenetwerk. Scania Academy faciliteert deze competitie en levert de coaches/begeleiders.
“We hebben Top Team in het leven geroepen om ons servicepersoneel te motiveren naar excellentie te streven en hun kennis van de producten en het werkmaterieel van Scania uit te bouwen. Het gaat er echter ook om de soms miskende helden die onvermoeibaar doorwerken in de werkplaatsen van Scania en een uitermate hoog serviceniveau aan onze klanten bieden, nu eens in de schijnwerpers te zetten. Top team biedt hun de kans te schitteren en de erkenning te krijgen die ze verdienen”, aldus Carl Pattyn, Director Services Benelux.
Regionale finales
Scania Eindhoven liet goed zien dat ze over al deze kwaliteiten beschikken. Ze wisten door de eerste ronde van de wedstrijd in de werkplaats heen te komen en gingen door naar de nationale ronde.
In de finale van dinsdag zagen we hoe ze zich een weg baanden door een hele dag vol praktische uitdagingen waarbij hun vermogen om binnen een vastgestelde tijd problemen aan Scania producten op te sporen en te verhelpen, werd getest. Hun expertise op het gebied van mechanica, elektronica en technologie in combinatie met een grondige kennis van de producten van Scania en goed teamwork, zorgden ervoor dat ze de concurrentie achter zich lieten.
Als Scania Eindhoven succesvol is in de regionale finale, zullen ze doordringen tot de wereldfinale die in december van dit jaar bij Scania in Södertälje (Zweden) plaatsvindt. Nadat het winnende team daar is geëerd en met de prijzen huiswaarts is gekeerd, resteert nog één winnaar: de klant.