De trailer is uitgerust met een energie genererende as en heeft zonnepanelen op het dak. Als basis voor de trailer dient een Schmitz koeltrailer, die voor deze constructie is voorzien van Valx-assen. Valx is de leverancier van de ‘energie-as’, die elektriciteit levert aan de koelmotor wanneer de chauffeur remt of de combinatie laat uitrollen. Er is een op maat gemaakte koelinstallatie opgebouwd, die dus zelf geen koelmotor heeft.

De nieuwe trailer wordt ingezet voor nationaal en internationaal transport en is voorzien van een internationaal georiënteerde en beslist niet-alledaagse bestickering. Deze laat zien dat dit niet zo maar een koeltrailer is. De trailer is stukken duurder dan een normale koeltrailer. Daardoor least Coenen deze trailer bij Heetkamp, die stelt dat de trailer zich na zeven jaar terugverdiend moet hebben.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
29 april 2025
De Romein trekt de energietransitie met MAN
29 april 2025
Renault presenteert Estafette, Goulette en Trafic E-Tech
29 april 2025
Volvo en VW maken de e-dienst uit
28 april 2025
Blom-DSW biedt nu ook Piaggio bedrijfswagens
28 april 2025
EU: meer controles onderweg en gegevensuitwisseling
28 april 2025
Solutrans: toekomst van een dynamische sector
Meest bekeken berichten
Recente reacties