De trailer is uitgerust met een energie genererende as en heeft zonnepanelen op het dak. Als basis voor de trailer dient een Schmitz koeltrailer, die voor deze constructie is voorzien van Valx-assen. Valx is de leverancier van de ‘energie-as’, die elektriciteit levert aan de koelmotor wanneer de chauffeur remt of de combinatie laat uitrollen. Er is een op maat gemaakte koelinstallatie opgebouwd, die dus zelf geen koelmotor heeft.

De nieuwe trailer wordt ingezet voor nationaal en internationaal transport en is voorzien van een internationaal georiënteerde en beslist niet-alledaagse bestickering. Deze laat zien dat dit niet zo maar een koeltrailer is. De trailer is stukken duurder dan een normale koeltrailer. Daardoor least Coenen deze trailer bij Heetkamp, die stelt dat de trailer zich na zeven jaar terugverdiend moet hebben.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
17 januari 2025
Hulp bij de nieuwe machineverordening
17 januari 2025
Renewi bestelt 190 DAF trucks
17 januari 2025
Ook trailerbanden Bridgestone in Ecopia-lijn
16 januari 2025
Bijzondere Scania S770 voor Arjen Kandt
16 januari 2025
Mapon en Krone gaan data uitwisselen
14 januari 2025
Topman Scania wordt voorzitter Acea
Meest bekeken berichten
Recente reacties