CWS Nederland heeft een Ford F-Max op Nederlands kenteken in gebruik genomen. Via hun leasepartner Fraikin kon de truck in ons land geleverd worden. Fraikin betrok de F-Max van dealer CTSL uit Genk. Op die manier omzeilt CWS Nederland lange levertijden, aldus het bericht. Er rijden nu naar schatting 13 F-Max-en in ons land bij diverse firma’s.

CWS Nederland is specialist op het gebied van hygiëne en bedrijfskledij. Het personeel is dagelijks onderweg om zeep, handdoekrollen, toiletpapier en dergelijke te leveren aan klanten. Voor een deel van haar vloot doet CWS Nederland al zes jaar lang een beroep op professionele voertuigen van Ford, waaronder bestelwagens en bakwagens. Sinds deze zomer bevat de vloot ook als eerste in Nederland de volledig elektrische E-Transit bakwagen van Ford Pro.

Grote Ford ​

Na die primeur is het nu de beurt aan een veel grotere Ford, de F-Max trekker, die op deze manier geïntroduceerd wordt op de Nederlandse markt. Het voertuig vervangt een ouder model en wordt ingezet voor het transport van goederen tussen de wasserijen en depots van CWS Nederland. “Het vinden van een dergelijk voertuig was op korte termijn best moeilijk”, zegt Joël Van Vaerenbergh, commercieel directeur bij Fraikin.

“Dankzij een samenwerking met Ford-distributeur CTSL uit Genk zijn we er echter in geslaagd om een betaalbare, snel leverbare trekker te vinden. Het is een kwalitatief hoogstaand voertuig, uitgerust met slaapcabine, koeling, navigatiesysteem en twee brandstoftanks.”

Bij CWS Nederland is men blij dat er een oplossing bij Ford gevonden werd. “Als trouwe Nederlandse partner van Ford Trucks willen we graag ons wagenpark zo veel mogelijk bij één merk houden”, aldus Monique Visscher, fleet coördinator bij CWS Nederland. “Hoewel de F-Max officieel nog niet leverbaar is in Nederland, hebben we er dankzij de oplossing van Fraikin toch een in onze vloot.”

Operationele leasing

​CWS beheert intussen al tien jaar het wagenpark via operationele leasing. Binnen de Benelux zijn 150 voertuigen in leasing via Fraikin, waarvan 95 in Nederland. “We maken voornamelijk gebruik van de operationele leasingformule omwille van de lagere investeringskosten”, motiveert Visscher.

“Jaarlijks vervangen we zo’n 30 à 40 voertuigen. Het zou een enorme kost zijn om telkens nieuwe voertuigen te moeten aankopen. Via operationele leasing kunnen we onze kosten beter spreiden, wat belangrijk is voor onze cashflow. Bovendien biedt leasing ​ de mogelijkheid om andere investeringen te doen.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
17 januari 2025
Hulp bij de nieuwe machineverordening
17 januari 2025
Renewi bestelt 190 DAF trucks
17 januari 2025
Ook trailerbanden Bridgestone in Ecopia-lijn
16 januari 2025
Bijzondere Scania S770 voor Arjen Kandt
16 januari 2025
Mapon en Krone gaan data uitwisselen
14 januari 2025
Topman Scania wordt voorzitter Acea
Meest bekeken berichten
Recente reacties