Het belangrijkste kenmerk van de brandstofcel is dat deze de aandrijving ‘overneemt’ van componenten die normaal gesproken mechanisch worden aangedreven. Het systeem verzorgt dus de elektrische aandrijving en ontlast hiermee de dynamo. Ook ligt het brandstofverbruik dus lager, waarmee ook de CO2-uitstoot daalt.

De Auxiliary Power Unit (APU) van Eberspächer werkt ook zonder dat de motor draait. Elektrische voorzieningen in de truck blijven dus werken. Denk aan de airconditioning of een koelkast. De APU werkt weliswaar op diesel, maar de uitstoot ligt maar liefst negentig procent lager dan bij een normale verbrandingsmotor. Een dynamo verbruikt het dubbele aan diesel dan de brandstofcel.

Eberspächer voert nog dit jaar een praktijktest uit, waarna de APU product eind 2017 eerst in Amerika wordt geïntroduceerd.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
28 april 2025
Blom-DSW biedt nu ook Piaggio bedrijfswagens
28 april 2025
EU: meer controles onderweg en gegevensuitwisseling
28 april 2025
Solutrans: toekomst van een dynamische sector
25 april 2025
Nieuwe sectiemanager Zware Bedrijfswagens RAI Vereniging
25 april 2025
Al 300.000 MultiSupport onderhoudscontracten van DAF
25 april 2025
Allround levering met KRONE
Meest bekeken berichten
Recente reacties