Het belangrijkste kenmerk van de brandstofcel is dat deze de aandrijving ‘overneemt’ van componenten die normaal gesproken mechanisch worden aangedreven. Het systeem verzorgt dus de elektrische aandrijving en ontlast hiermee de dynamo. Ook ligt het brandstofverbruik dus lager, waarmee ook de CO2-uitstoot daalt.

De Auxiliary Power Unit (APU) van Eberspächer werkt ook zonder dat de motor draait. Elektrische voorzieningen in de truck blijven dus werken. Denk aan de airconditioning of een koelkast. De APU werkt weliswaar op diesel, maar de uitstoot ligt maar liefst negentig procent lager dan bij een normale verbrandingsmotor. Een dynamo verbruikt het dubbele aan diesel dan de brandstofcel.

Eberspächer voert nog dit jaar een praktijktest uit, waarna de APU product eind 2017 eerst in Amerika wordt geïntroduceerd.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
13 januari 2025
NMFTA: cybersecurity is de grootste bedreiging voor transport
11 januari 2025
Nieuwe investeerder voor Ginaf
10 januari 2025
Belgische tol levert flink wat op
10 januari 2025
Goodyear verkoopt het merk Dunlop
9 januari 2025
Twintig Scania trekkers voor SVZ
8 januari 2025
MAN TGS 4×4 tankwagens voor FullTank
Meest bekeken berichten
Recente reacties