Het belangrijkste kenmerk van de brandstofcel is dat deze de aandrijving ‘overneemt’ van componenten die normaal gesproken mechanisch worden aangedreven. Het systeem verzorgt dus de elektrische aandrijving en ontlast hiermee de dynamo. Ook ligt het brandstofverbruik dus lager, waarmee ook de CO2-uitstoot daalt.

De Auxiliary Power Unit (APU) van Eberspächer werkt ook zonder dat de motor draait. Elektrische voorzieningen in de truck blijven dus werken. Denk aan de airconditioning of een koelkast. De APU werkt weliswaar op diesel, maar de uitstoot ligt maar liefst negentig procent lager dan bij een normale verbrandingsmotor. Een dynamo verbruikt het dubbele aan diesel dan de brandstofcel.

Eberspächer voert nog dit jaar een praktijktest uit, waarna de APU product eind 2017 eerst in Amerika wordt geïntroduceerd.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
11 juli 2025
Continental maakt banden uit risotto-rijst en papierpulp
10 juli 2025
Af-fabriek opbouw voor DAF XB
10 juli 2025
Lidl zet eActros 600 in voor winkeldistributie
9 juli 2025
Verkoopcijfers Mercedes-Benz krabbelen weer op
8 juli 2025
PartsXpert biedt gebruikte onderdelen van Nebim
8 juli 2025
Wensink Groningen is klaar voor waterstof
Meest bekeken berichten
Recente reacties