Al voor de jaarwisseling ontstond hierover commotie, met name om de administratieve rompslomp die dit met zich mee zou brengen. Echter, nu het nieuwe jaar daar is, worden de protesten uit met name Polen en Tsjechië luider.

De Poolse minister van werkgelegenheid is in Berlijn geweest om uit te leggen dat dit niet zo maar ineens kan. Duitsland zegt dat het de maatregel nu uitstelt, omdat Brussel de regels juridisch tegen het licht houdt. In Brussel hebben ongeveer alle dertien Oost-Europese landen die vrachtwagens in West Europa hebben rijden, geprotesteerd. Bekend is dat sommige transportbedrijven uit die landen lonen betalen van twee tot drie euro per uur. Het Duitse minimumloon is vastgesteld op 8,50 euro per uur.

Brussel verwacht dat een onderzoek al voor de zomer afgerond zal zijn. Dan wordt duidelijk of Duitsland, dat met de maatregel sociale dumping en arbeidsverdringing tegen wil gaan, alsnog het minimumloon mag eisen.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
17 januari 2025
Hulp bij de nieuwe machineverordening
17 januari 2025
Renewi bestelt 190 DAF trucks
17 januari 2025
Ook trailerbanden Bridgestone in Ecopia-lijn
16 januari 2025
Bijzondere Scania S770 voor Arjen Kandt
16 januari 2025
Mapon en Krone gaan data uitwisselen
14 januari 2025
Topman Scania wordt voorzitter Acea
Meest bekeken berichten
Recente reacties