Dubbeldam kiest voor Krone containerchassis vanwege de goede prijs kwaliteitverhouding, robuust chassis, makkelijke bediening en grote betrouwbaarheid. Deze containerchassis hebben een standaard Genset optie, waardoor de Genset makkelijk kan worden gemonteerd en maar liefst 70 mm hoger aan het chassis hangt, zonder in te boeten op de rijhoogte van 1100 mm. Meer bodemvrijheid zorgt voor minder schades. Met die genset wordt de inhoud van de container gekoeld. Daarnaast heeft de persoonlijke relatie en gunfactor een grote rol gespeeld in de aanschaf van deze chassis.

Voor Carrier is gekozen, vanwege het geringe brandstofverbruik, de goede toepasbaarheid, groot Europees servicenetwerk en goede kwaliteit. De gensets zijn speciaal uitgerust met FuelWise, dat betekent dat de genset automatisch minder toeren draaien na twee uur. Van 1800 naar 1500 toeren. Dit levert volgens Krone een brandstofbesparing van minimaal 30% op.
Door de grote vraag naar gensetvervoer door Europa heeft Dubbeldam ingezet op dit type chassis. Het Rotterdamse bedrijf heeft inmiddels al tien gensetchassis. Volgend jaar zullen er ongetwijfeld nog meer bijkomen zegt Schouten. De kans dat de keus wederom op Krone met Carrier valt, is zeer groot.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
17 juni 2025
Tien nieuwe: bij Raamsman niks dan Scania
17 juni 2025
Toestaan B-rijbewijs elektrische bestelauto kent veel beperkingen
17 juni 2025
Goed zicht
16 juni 2025
Scania lanceert MCS oplossing
16 juni 2025
ACEA: verhoging dieselprijs nodig
16 juni 2025
Elke tweede vuilniswagen in ons land is een DAF
Meest bekeken berichten
Recente reacties