Het Zwitserse Designwerk, een pionier op het gebied van elektrische trucks dat deel uitmaakt van de Volvo Group, komt met een batterijpakket van een megawattuur dat in een trekker kan worden ingebouwd.

Het bedrijf zegt dat de efficiency van de aandrijflijn beduidend beter is dan die van een waterstoftruck, een diesel, of een vergelijkbare vrachtwagen die op synthetische brandstof rijdt. Van de megawattuur batterijcapaciteit, is 864 kWh daadwerkelijk bruikbaar. Volgens Designwerk kan met een transport met een GVW van 42 ton, een actieradius van 576 km gehaald worden. En reken je kilowatturen terug naar liters diesel, dan is de nieuwe elektrische truck 52% zuiniger, zegt Designwerk.

In het geval dat deze truck kan worden opgeladen met een vermogen van 350 kW, dan is de megawattuur-batterij in 100 minuten weer tot 80% opgeladen. “Dus dan kun je in een ploegendienst gaan rijden”, zegt Designwerk. De trekker is een drie-asser met een sleepas waar dus een deel van het batterijpakket achter de cabine is gebouwd. Designwerk verwacht de eerste trucks eind volgend jaar te kunnen leveren.    

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
11 januari 2025
Nieuwe investeerder voor Ginaf
10 januari 2025
Belgische tol levert flink wat op
10 januari 2025
Goodyear verkoopt het merk Dunlop
9 januari 2025
Twintig Scania trekkers voor SVZ
8 januari 2025
MAN TGS 4×4 tankwagens voor FullTank
7 januari 2025
Vierde generatie aan de leiding bij Traveo
Meest bekeken berichten
Recente reacties