Semperit is 110 jaar oud en werd in 1985 door Conti overgenomen. De integratie was in 1990 compleet, waarna we weinig meer hoorden van Semperit. De veranderende markt is voor Conti alle aanleiding om Semperit, dat een prima reputatie had, af te stoffen en weer in de markt te zetten. Naast Semperit heeft Conti nog de merken Barum en Uniroyal als bekende merken in de portfolio. Toch vond men het nodig om Semperit te herintroduceren, een merk waarmee Conti bijna de helft van de bandenmarkt qua segment af denkt te kunnen denken. Semperit wordt echt als mainstream merk neergezet.

“Met Conti benaderen we de klanten vaak zelf en dat gaat met nam in Nederland goed, waar we een uitstekend jaar achter de rug hebben”, aldus directeur Edwin van Erp. “Semperit zal meer via de bandenhandel verkocht gaan worden.” Bij de ontwikkeling van de eerste Semperit banden, zegt Conti ‘gekeken’ te hebben naar de Conti Hybrid banden, die voor meerdere inzetgebieden geschikt zijn. Benadrukt werd dat met het nieuwe profiel moet worden voorkomen dat er stenen in de band klem blijven zitten. Net als bij de Conti-banden, hebben ook de Semperit varianten een breder loopvlak meegekregen, met meer rubber.

Meer info, onder andere over variatie in maten in Aftersales Truck, dat vandaag verschijnt.

Deel dit artikel op

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
Meest bekeken
Recente Reacties