Dit prototype is een eerste stap naar het gebruik van CNG in transportkoeling. Binnen niet al te lange termijn verwacht Carrier Transicold hiermee een aantal praktijktests te starten in Europa.

Twee andere prototypes van koelunits voor trailers en voor lichte bestelwagen maken gebruik van CO2 als een natuurlijk koudemiddel met een GWP (Global Warming Potential) van 1 en deze gesloten koelsystemen worden in de productielijn eenmalig gevuld.

Het koudemiddel CO2 zal hiermee meer dan 2000 keer beter zijn dan het nieuwe koudemiddel R-452A (GWP van 2140) en bijna 4000 keer beter dan het koudemiddel R-404A (GWP van 3922).

Intussen maakt Carrier Transicold voor de gehele truck- en trailer-range gebruik van het nieuwste koudemiddel R-452A. Dit koudemiddel heeft dezelfde koelcapaciteit en betrouwbaarheid als het koudemiddel R-404A, terwijl het GWP van het nieuwe koudemiddel 45 procent lager ligt.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
20 maart 2025
Watthub opent laadplein op Maasvlakte
20 maart 2025
Hulp op evenementen dankzij bijzondere Scania
19 maart 2025
Fieten Olie is fan van Volvo
19 maart 2025
Miljoenste vrachtwagen uit Renault-fabriek Bourg-en-Bresse
18 maart 2025
Trailers Schmitz Cargobull duurder
18 maart 2025
Continental vertrouwt op AI bij ontwikkeling
Meest bekeken berichten
Recente reacties