De vier aangestelde chauffeurs lieten daarbij 4300 pallets en 77.200 colli door hun handen gaan. Cargohopper heeft voor de aflevering van al deze goederen in totaal 30.200 kilometers afgelegd. Omdat de Cargohoppers zelf zero-emissie zijn, bespaarden de chauffeurs hiermee 7000 liter diesel en daarmee naast de reductie aan fijnstof en NOx ook 18.400 kilo aan CO2. De eigenlijke uitstootreductie ligt volgens Cargohopper veel hoger.

De vier Cargohoppers rijden goederen gebundeld de stad in. Daardoor rijdt er meer vracht op minder trucks de milieuzone binnen, wat precies de hele opzet is bij dit systeem.

Serieproductie

Er rijden nu zeven Cargohoppers bij Transmission en zo’n tien zwaardere elektrische trucks bij verschillende bedrijven in Nederland waarvan één bij partner Deudekom. Dat zouden er landelijk honderd keer zo veel mogen zijn. Met bijvoorbeeld een vraag naar 700 7.5 tons Cargohoppers en 1000 zwaardere trucks van 12 tot 18 ton wordt serieproductie mogelijk.

Cargohopper zegt: “De grote truckfabrikanten hebben de productie van zwaardere elektrisch aangedreven voertuigen nog niet opgepakt, terwijl de subsidieregelingen al wel zijn verminderd. Dat maakt onze zelf ontwikkelde Cargohopper weliswaar tot een veel besproken unieke transportoplossing.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
11 januari 2025
Nieuwe investeerder voor Ginaf
10 januari 2025
Belgische tol levert flink wat op
10 januari 2025
Goodyear verkoopt het merk Dunlop
9 januari 2025
Twintig Scania trekkers voor SVZ
8 januari 2025
MAN TGS 4×4 tankwagens voor FullTank
7 januari 2025
Vierde generatie aan de leiding bij Traveo
Meest bekeken berichten
Recente reacties