“Kleinmateriaal is een post waar nog wel eens overheen wordt gekeken. Bij het bestellen van standaard onderdelen zoals remschijven, remblokken en luchtbalgen let iedereen scherp op maar bij kleinmateriaal vaak niet. Hierdoor is in dit segment een kostenbesparing mogelijk. Bulthuis kan dit realiseren door de klant zelf de controle te geven over de bestellingen. De gebruiksartikelenkast in combinatie met de barcodescanner en simpele bestelsoftware maken dit mogelijk. Want het moet wel eenvoudig zijn”, aldus Alexander Hanewinkel, commercieel directeur bij Bulthuis.
Bulthuis biedt een basiskast aan die in overleg met de klant naar eigen behoefte kan worden aangepast. Vervolgens verzorgt Bulthuis de juiste inrichting, de juiste barcodes en het plaatsen van de kast.
In Nederland geldt Bulthuis als één van de grootste leveranciers van truck- en traileronderdelen met een omzet van 31 miljoen euro. Momenteel heeft Bulthuis 105 medewerkers en met zes vestigingen verdeeld over Nederland is een goede landelijke dekking gewaarborgd.