De Duratruck wordt gebouwd op basis van een Mercedes-Benz Antos 1824 LS. Boonstra Transport loopt met deze nieuwe trekker naar eigen zeggen wereldwijd voorop: niet eerder werd een trekker met een acht tons vooras, een 11,5 tons trekas en een maximaal treingewicht van 44 ton geproduceerd met een elektrische aandrijflijn.

De trekker zal worden ingezet in de binnenstad van Groningen. Dit is niet alleen goed nieuws voor Boonstra. Ook de gemeente Groningen is verheugd met deze duurzame manier van bevoorrading in de stad. Inzet van dit voertuig past bij de ambities van de stad, vastgelegd in het Green Deal-akkoord: de afspraken om concrete stappen te zetten om vrachtvervoer duurzamer te maken door uitstoot van roet, fijn stof, CO2 en lawaai te verminderen.

BedrijfsautoRAI

De actieradius (range) van het voertuig is zestig kilometer bij volle belading. Dit is ruim voldoende voor de door Boonstra geplande inzet van de Duratruck. In maart 2016 gaat de Duratruck de weg op. De definitieve bekrachtiging werd deze week beklonken op de BedrijfsautoRAI te Amsterdam.

Hier kocht Boonstra naast de Ginaf Duratruck ook nog vijftien stuks Euro VI-voertuigen van het merk Scania. Deze trucks worden in Zwolle gebouwd en zullen eveneens in het eerste kwartaal van 2016 geleverd worden. Met deze aanschaf is het wagenpark van Boonstra (totaal 95 trucks en 150 medewerkers) voor vijftig procent voorzien van Euro VI-motoren.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
17 januari 2025
Hulp bij de nieuwe machineverordening
17 januari 2025
Renewi bestelt 190 DAF trucks
17 januari 2025
Ook trailerbanden Bridgestone in Ecopia-lijn
16 januari 2025
Bijzondere Scania S770 voor Arjen Kandt
16 januari 2025
Mapon en Krone gaan data uitwisselen
14 januari 2025
Topman Scania wordt voorzitter Acea
Meest bekeken berichten
Recente reacties