Na de uitbreiding van de werkplaats, eind 2016, had Gebroeders Mussche Transport behoefte aan een flexibele oplossing. Die behoefte vulden Wijlhuizen en Explora in: de ene hefcilinder zit aan het eind van de werkplaats vast in de vloer, de andere cilinder kan in de lengte van de werkplaats naar behoefte volautomatisch verschoven worden.

Elk voertuig kan op de gewenste werkhoogte worden gezet om eronder werkzaamheden te verrichten. Daarnaast is de werkput voorzien van een flexcover, waardoor in de vloer geen opening aanwezig is en men altijd de beschikking heeft over een vlakke werkvloer.

Synchronisatie

De Duplex T2 bestaat uit twee hefunits, met een hefslag van 1.900 mm en een capaciteit van vijftien ton. De Blitz stempelbruggen onderscheiden zich door volledige synchronisatie van de hefunits bij heffen en dalen, waardoor scheefstand van het voertuig tot het verleden behoort. Ze beschikken over het gepatenteerde Isa Duplex hydraulisch veiligheidssysteem en hebben dus geen mechanische veiligheidspallen.

De cilinders zijn hardverchroomd, wat zorgt voor minder slijtage en daardoor een langere levensduur. Bovendien zijn ze voorzien van het gepatenteerde ‘Blitz roestprotectiesysteem’. Bij elke op- en neergaande beweging van de cilinder wordt deze ondergedompeld in een oliebad. Hierdoor bestaat er geen kans op roestvorming.

Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
6 februari 2025
Ondernemersvertrouwen daalt weer in 2025
6 februari 2025
DB Schenker ontvangt eerste tien MAN eTGX trekkers
5 februari 2025
Renate de Walle nieuwe director Volvo Group Truck Center
5 februari 2025
Dollevoet kiest Mercedes-Benz vanwege lage downtime
5 februari 2025
Heemskerk fresh & easy gaat voor zuinig met Volvo
4 februari 2025
Hybride Scania vuilniswagens ‘beste van twee werelden’
Meest bekeken berichten
Recente reacties