Hierbij werkte Scania samen met de gemeente Stockholm, brandstofleveranciers en transportbedrijven. De vijftig trucks reden op dual fuel (gas-diesel), hybride en bio-ethanol ED95. Met een aangetoonde reductie van 70 procent CO2-uitstoot, was de bio-ethanol de overduidelijke winnaar van de tets. Wanneer de bio-ethanol wordt gewonnen uit biologisch afval uit bijvoorbeeld bosbouw, dan komt Scania tot een 90 procent reductie van de CO2 -uitstoot.

De brandstof kan volgens de truckfabrikant gebruikt worden in alom aanwezige dieselmotoren. De brandstofproducent voegt er een beetje smeeradditief aan toe, roestprotector en een ontstekingsversneller. Het bericht meldt niet of motoren op bio-ethanol aan het Euro VI-protocol voldoen, maar het zal zeer waarschijnlijk geen probleem zijn om dit te halen.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
17 januari 2025
Hulp bij de nieuwe machineverordening
17 januari 2025
Renewi bestelt 190 DAF trucks
17 januari 2025
Ook trailerbanden Bridgestone in Ecopia-lijn
16 januari 2025
Bijzondere Scania S770 voor Arjen Kandt
16 januari 2025
Mapon en Krone gaan data uitwisselen
14 januari 2025
Topman Scania wordt voorzitter Acea
Meest bekeken berichten
Recente reacties