Ze willen geen ‘platte belastingverhoging’ op ‘de kop’ van de bedrijven: “Er is geen enkel zicht op de socio-economische impact van de maatregel. De enige zekerheid is dat met de voorgestelde tarieven en het uitgebreide wegennet waarop de heffing van toepassing is, de kosten voor het bedrijfsleven aanzienlijk zullen toenemen.”
Het steekt de bedrijven dat de tol waarschijnlijk ook buiten het snelwegnet gaat gelden, terwijl bijvoorbeeld in Frankrijk, Italië en Spanje er altijd een alternatief is voor de tolweg.

De organisaties betwijfelen of de hoogte van de tol overal hetzelfde zal zijn. Ook wordt gevreesd dat de overheid niet goed doordacht heeft wat het met het geld wil en wat het Belgisch mobiliteitsbeleid in gaat houden wanneer deze heffing een feit wordt.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
17 januari 2025
Hulp bij de nieuwe machineverordening
17 januari 2025
Renewi bestelt 190 DAF trucks
17 januari 2025
Ook trailerbanden Bridgestone in Ecopia-lijn
16 januari 2025
Bijzondere Scania S770 voor Arjen Kandt
16 januari 2025
Mapon en Krone gaan data uitwisselen
14 januari 2025
Topman Scania wordt voorzitter Acea
Meest bekeken berichten
Recente reacties