Ze willen geen ‘platte belastingverhoging’ op ‘de kop’ van de bedrijven: “Er is geen enkel zicht op de socio-economische impact van de maatregel. De enige zekerheid is dat met de voorgestelde tarieven en het uitgebreide wegennet waarop de heffing van toepassing is, de kosten voor het bedrijfsleven aanzienlijk zullen toenemen.”
Het steekt de bedrijven dat de tol waarschijnlijk ook buiten het snelwegnet gaat gelden, terwijl bijvoorbeeld in Frankrijk, Italië en Spanje er altijd een alternatief is voor de tolweg.

De organisaties betwijfelen of de hoogte van de tol overal hetzelfde zal zijn. Ook wordt gevreesd dat de overheid niet goed doordacht heeft wat het met het geld wil en wat het Belgisch mobiliteitsbeleid in gaat houden wanneer deze heffing een feit wordt.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
14 juli 2025
Nu ook chassis voor autotransport van DAF
14 juli 2025
Mercedes-Benz opent nieuw Global Parts Center
11 juli 2025
Continental maakt banden uit risotto-rijst en papierpulp
10 juli 2025
Af-fabriek opbouw voor DAF XB
10 juli 2025
Lidl zet eActros 600 in voor winkeldistributie
9 juli 2025
Verkoopcijfers Mercedes-Benz krabbelen weer op
Meest bekeken berichten
Recente reacties