De genoemde vakjury bestond uit Gert te Lintelo (Corsa Italia), Henri Stolwijk (Buro N11) en Jaap Tuinstra (RAI Vereniging). Alle jaargangen en nationaliteiten waren zo’n beetje vertegenwoordigd. Het Nederlands erfgoed bestond onder andere uit een DAF 33 uit 1969. Van klein naar groot varieerde het deelnemersveld van een Morgan 3-Wheeler uit 2014 tot aan de geprezen Bedford Duple uit 1950. De oudste deelnemers waren een Lincoln Pheaton uit 1929 en een Wolseley Hornet Sports uit 1930.
De negentiende editie van de RAI Klassieker Rit is gewonnen door Ron Nieuwenhuizen en Arnold Hoogenhout in een MG B Roadster uit 1970. Zij bleven in het eindklassement Gerjon van den Berg in een Porsche 911 T uit 1968 en de nummer drie Jan Maarten de Groot in een Mercedes-Benz 190SL uit 1961 voor. De RAI Klassieker Rit startte zaterdag 31 mei jl. bij Kasteel Ophemert. De rit wordt sinds 1997 georganiseerd door RAI Vereniging, ruim 110 deelnemers verschenen aan de start.
Route
De ochtendetappe slingerde van Ophemert, door de Betuwe naar De Oude Duikenburg in Echteld voor de lunch. De middagetappe voerde de deelnemers via Velddriel naar de finish bij Würth Nederland in Den Bosch. Daar werden de equipes hartelijk ontvangen en kon de dorst gelest worden tijdens een uitgebreide borrel.