Toen in Duitsland de discussie ontstond om ecocombi of LZV in de praktijk te testen, keerden tal van ‘groene’ deelregeringen zich daarom tegen dit plan, zonder eerst te bekijken wat de milieuvoordelen zouden kunnen zijn.

Bernhard bewees echter dat met de aanvoer van onderdelen naar de Mercedes-fabrieken in Stuttgart, het milieu de verliezer is wanneer dit niet per LZV gebeurt. “Wanneer wij LZV inzetten op onze routes, scheelt ons dat 3,2 miljoen kilometer per jaar. Daarbij wordt de uitstoot van 3000 ton CO2 per jaar vermeden. Echter de provincie geeft nog niet alle door ons gewenste route vrij voor LZV-verkeer. Gebeurt dat wel, dan komt er nog 2000 ton niet uitgestoten CO2 bij, en hoeven 8000 truckritten per jaar niet uitgevoerd te worden.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
15 mei 2025
ZF maakt het trailerfabrikanten gemakkelijk
14 mei 2025
Scania Zwolle produceert miljoenste chassis
14 mei 2025
Vandijck Transport test elektrische truck op rit naar Zwitserland
13 mei 2025
Stoneridge presenteert SE5000 Smart 2 OSNMA tachograaf
13 mei 2025
Wierda bouwt MAN TGS met 50 ton GVW
13 mei 2025
ING: Investeren in diesel blijft de norm
Meest bekeken berichten
Recente reacties