Toen in Duitsland de discussie ontstond om ecocombi of LZV in de praktijk te testen, keerden tal van ‘groene’ deelregeringen zich daarom tegen dit plan, zonder eerst te bekijken wat de milieuvoordelen zouden kunnen zijn.

Bernhard bewees echter dat met de aanvoer van onderdelen naar de Mercedes-fabrieken in Stuttgart, het milieu de verliezer is wanneer dit niet per LZV gebeurt. “Wanneer wij LZV inzetten op onze routes, scheelt ons dat 3,2 miljoen kilometer per jaar. Daarbij wordt de uitstoot van 3000 ton CO2 per jaar vermeden. Echter de provincie geeft nog niet alle door ons gewenste route vrij voor LZV-verkeer. Gebeurt dat wel, dan komt er nog 2000 ton niet uitgestoten CO2 bij, en hoeven 8000 truckritten per jaar niet uitgevoerd te worden.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
17 januari 2025
Hulp bij de nieuwe machineverordening
17 januari 2025
Renewi bestelt 190 DAF trucks
17 januari 2025
Ook trailerbanden Bridgestone in Ecopia-lijn
16 januari 2025
Bijzondere Scania S770 voor Arjen Kandt
16 januari 2025
Mapon en Krone gaan data uitwisselen
14 januari 2025
Topman Scania wordt voorzitter Acea
Meest bekeken berichten
Recente reacties