fbpx
bekeken: 970 x
Waardeer dit artikel:
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (4,00)

Nieuwe fase voor AA-Equipment

DOMEIN:

Geplaatst op: 30 april 2020, 09:31

Leestijd: 2 minuten

Met de overdracht van het eigenaarschap op 1 maart is een nieuwe fase aangebroken voor AA-Equipment. Een gesprek met de nieuwe eigenaren Chris Kimman en Ronnie van Gellecom, in gezelschap van oprichter Ben van de Kerkhof.

Oprichter Ben van de Kerkhof, geflankeerd door de nieuwe eigenaren van ‘zijn’ AA-Equipment Chris Kimman (links) en Ronnie van Gellecom. Het trio zal zich, met het team, de komende tijd inzetten om te blijven doen waar het bekend om staat: het diagnosespecialisme. Kimman verwachtop korte termijn al te kunnen investeren in vergroting van de servicedesk naar vier fte’s.

De handtekeningen zijn koud gezet als we elkaar treffen in Helmond. Van corona wordt al wel gesproken in de media, maar van enige quarantaine is nog geen sprake. Dat de wereld in een paar weken tijd zo zou veranderen was niet alleen voor de kersverse ondernemers een weinig welkome verrassing. Feit is dat het duo vol plannen en ambities zit, of dat virus voor complicaties zorgt of niet. “Ik ben geen schatkistbewaarder, ik wil kunnen bouwen”, aldus Kimman, ermee aangevend dat een functie wel een mate van uitdaging moet kennen.

‘Ik ben geen schatkistbewaarder, ik wil kunnen bouwen.’
– Chris Kimman-

Chris Kimman en Ronnie van Gellecom hebben beide de bekende automotive namen Saarloos en Mivar op hun c.v. staan. Die ervaring past ze goed bij hun nieuwe gezamenlijke onderneming, het voortzetten van de onderneming waar Ben van de Kerkhof ruim 21 jaar aan bouwde (en voorlopig nog aan bouwt). Om dat laatste te onderstrepen, staat Van de Kerkhof op om afscheid te nemen. “Ik ga nog wat vissen vangen”, daarbij doelend op de commerciële kansen die hij ziet voor AA-Equipment. Van de Kerkhof blijft in ieder geval tot zijn pensioen betrokken bij de firma en een actieve salesfunctie vervullen.

Focus

Met Kimman en Van Gellecom hervatten we het gesprek over hun rol in de wereld van de diagnose met de gevoerde merken zoals VDO, Jaltest, Pico, Launch en Autocom. Het trucksegment is daarbij belangrijk voor ze, niet alleen vanwege het gevoerde programma van Jaltest. Ook het partnership met VDO (denk aan de smart tacho’s) onderschrijft dit. Het leveren van de producten en de trainingen eromheen blijft dus een belangrijke rol vervullen.

Dagelijkse ondersteuning van de klanten via de servicedesk krijgt echter een impuls, vertelt Kimman. “AA-Equipment is geen groot bedrijf en wat je vaak ziet is dat iedereen alles kan en ook doet. Dat is prachtig, want het getuigt van liefde voor het bedrijf en de klanten. Die staan voorop, dat is onmiskenbaar. Ik geloof in focus en ik denk dat daar de komende tijd stappen gemaakt kunnen worden. Focus voor het personeel, maar ook focus in het pakket van producten en diensten. Vooralsnog gaan we investeren in de bezetting van die servicedesk om die naar vier fte’s op te schalen. We hebben nog tal van andere ideeën maar we gaan niet te veel tegelijk in gang zetten.”

De dagelijkse operatie komt voor rekening van Van Gellecom, die ook voor trainingen zijn handen niet omdraait. “We kennen de markt, we kennen de producten en we weten daardoor als geen ander wat er speelt en waar het écht om draait.” Kimman vat het nog even samen in heldere taal: “We zijn geen dozenschuivers, we zijn een kennisbedrijf. Alleen apparatuur verkopen kan iedereen, daar zit niet het onderscheid in de markt zoals wij dat beogen.”

Eerste LNG-truck Volvo voor…NK Veiligste Chauffeur 2020…
REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Rob Viset: 30 april 2020 om 21:23

Leuk artikel! Gemotiveerde mensen werkt altijd! Tot ziens.

Meest recente nieuws top 5

Meest gelezen afgelopen maand

Laatste reacties