bekeken: 258 x
Waardeer dit artikel:
1 vote, average: 3,00 out of 51 vote, average: 3,00 out of 51 vote, average: 3,00 out of 51 vote, average: 3,00 out of 51 vote, average: 3,00 out of 5
(3,00)
(Inloggen is vereist)

Goodyear Kmax Gen-2 en Fuelmax Gen-2

DOMEIN: Telematica

Geplaatst op: 20 mei 2019, 12:11

Leestijd: 1 minuut

Een hoog kilometrage en een laag brandstofverbruik – dat zijn volgens Goodyear de voornaamste voordelen van de nieuwe truckbanden Kmax Gen-2 en Fuelmax Gen-2. Beide zijn ontwikkeld voor interregionaal- en langeafstandstransport.

Andere belangrijke criteria waren (nog) hogere gripniveaus – gedurende de gehele levenscyclus en onder alle weersomstandigheden – en een optimale omgang met variërende laadniveaus. De twee nieuwkomers vervangen de Kmax en Fuelmax.

Bescherming

Ten opzichte van de eerste generatie uit 2012 bieden de Kmax Gen-2 stuur- en aandrijfasbanden maximaal 25 procent betere all-weather kwaliteiten, 15 procent betere bescherming tegen schade en een 5 procent lager verbruik. Tegelijk is het kilometrage onverminderd hoog.

De Fuelmax-Gen-2 kenmerkt zich volgens de fabrikant door een maximaal 10 procent hoger kilometrage, 30 procent betere all-weather kwaliteiten en een lagere geluidsproductie. Toch zou de rolweerstand net zo laag zijn als de vorige generatie Fuelmax-banden.

Connectiviteit

Goodyear voorziet de opvolgers van radio frequency identification (RFID). Een zendertje in de band maakt eenvoudige identificatie en connectiviteit mogelijk voor bandenmanagement- en voertuigvolgsystemen. Het stelt de band in staat om te communiceren met een cloud-systeem op individueel serienummerniveau, wat leidt tot een effectief bandenbeheer. Een bijkomend voordeel is de antidiefstalbescherming, aangezien de banden eenvoudig kunnen worden getraceerd.

3PMSF

De nieuwe truckbanden voldoen aan de winterbandwetgeving en dragen het Three-Peak-Mountain-Snow-Flake (3PMSF) label. Dankzij de laagste rolweerstand in het segment dragen ze bij aan een lagere CO2-emissie van vrachtwagens. Tegelijkertijd leveren de banden nu al een bijdrage aan het naleven van de toekomstige, nog strengere emissienormen.

Tags: , , , , , , , , ,

TLN formuleert prioriteiten…Nieuwe hoofdvestiging Snoeks…
REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Meest recente nieuws top 5

Meest gelezen afgelopen maand

Laatste reacties