bekeken: 352 x
Waardeer dit artikel:
1 vote, average: 3,00 out of 51 vote, average: 3,00 out of 51 vote, average: 3,00 out of 51 vote, average: 3,00 out of 51 vote, average: 3,00 out of 5
(3,00)
(Inloggen is vereist)

DAF sinds 2010 weer terug in wagenpark Emons

DOMEIN: Truckverkoop

Geplaatst op: 2 mei 2019, 10:33

Leestijd: 1 minuut

Voor de Emons Group uit Milsbeek zijn trekkers met een hoog chauffeurscomfort en een zo laag mogelijk eigen gewicht essentieel. De huidige DAF XF-generatie doorstond de beproevingen, wat resulteerde in een bestelling.

Van de bestelde nieuwe DAF XF 450 FT 4×2-trekkers zijn inmiddels de eerste 41 geleverd. Hiermee groeit de totale Emons-vloot naar meer dan vierhonderd trekkers en zeshonderd opleggers. Allers Bedrijfswagens zal tot eind 2020 de levering van de nieuwe DAF-trekkers voor zijn rekening nemen.

Herintreder

“DAF is in feite bij ons een herintreder”, aldus Rogér Reiniers, Director Research & Development bij de Emons Group. “In 2010 is de laatste DAF bij ons weggegaan. Het vertrouwen in het merk en de organisatie is echter gebleven. De nieuwe XF 450 blinkt uit door een lager eigen gewicht, mede door de MX-11 motor.” In de ‘tussentijd’ reed Emons met Scania en Mercedes.

De order omvat tien DAF XF 450 FT met Space Cab voor de glasbinnenlader van Van Huët Glass Logistics. Het lage eigen gewicht van deze trekker was doorslaggevend, gezien de overwegend zware lading. Het eigen gewicht van de nieuwe XF is honderd kilo minder dan dat van de voorganger. De andere 31 trekkers hebben de grotere Super Space Cab en staan vooral voor de 2WIN dubbeldek-trailers van Emons Cargo. Chauffeurs prijzen volgens Reiniers het comfort en de ruimte in de XF. “De XF biedt daarmee de juiste mix van hoog chauffeurscomfort en laag eigen gewicht.”

Strategie

De Emons Group bestaat ruim 75 jaar en is een nichespeler in de Europese vervoersmarkt. Het familiebedrijf richt zich op duurzame supplychain-oplossingen, met als doel de totale logistieke kosten te verminderen. Het bedrijf bestaat uit vijf divisies: Van Huët Glass Logistics, Emons Cargo/2WIN, Hofmans, Anhänger und Fahrzeugbau Meierling GmbH en het nieuwe Emons Service Centre. De nieuwe DAF-trekkers worden bij Van Huët Glass Logistics ingezet voor transport van groot formaat onverpakt glas. Bij Emons Cargo/2WIN dienen ze voor vervoer van niet-stapelbare goederen met een pallethoogte tot 1.80 meter.

Tags: , , , , , , , ,

Steigermateriaal per…Jan de Rijk op zoek naar…
REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Meest recente nieuws top 5

Meest gelezen afgelopen maand

Laatste reacties