bekeken: 195 x
Waardeer dit artikel:
1 vote, average: 4,00 out of 51 vote, average: 4,00 out of 51 vote, average: 4,00 out of 51 vote, average: 4,00 out of 51 vote, average: 4,00 out of 5
(4,00)
(Inloggen is vereist)

DAF Components onthult stille achteras

DOMEIN: Carrosserie

Geplaatst op: 10 oktober 2019, 08:43

Leestijd: 1 minuut

Tijdens de Busworld 2019-vakbeurs in Brussel (18-23 oktober) presenteert DAF Components een stille, aangedreven achteras voor touringcars en bussen. Tegelijk presenteert DAF Components nieuwe Euro 3- en Euro 5-busmotoren.

De nieuwe achteras en het nieuwe motorengamma passen in de down speeding-filosofie van DAF Components: maximale prestaties bij lage toerentallen voor een zo laag mogelijk brandstofverbruik en een optimaal geluidscomfort.

Achteras

De nieuwe achteras maakt brandstofbesparingen van zo’n 2 procent mogelijk. Die winst komt voor een deel voor rekening van de nieuw ontwikkelde kroonwiel-pignonset. Deze garandeert minimale wrijvingsverliezen. In vergelijking met andere aangedreven achterassen voor touringcars en bussen is de nieuwe as van DAF Components tot wel 70 kilogram lichter. Bovendien hoeft de olie in het aslichaam nog maar eens per 540.000 kilometer te worden ververst, wat de uptime van de touringcar of bus verder verhoogt.

Nieuwe motoren

De nieuw ontwikkelde Euro 3- en Euro 5-motoren zijn tot wel 12 procent zuiniger dan de motoren die ze vervangen. Ze zijn gebaseerd op de even zuinige Euro 6-aandrijflijnen die in 2017 werden gelanceerd. De krachtbronnen renderen optimaal bij zeer lage toerentallen, waardoor ze hun maximale koppel al leveren vanaf 900 toeren per minuut. Rijden op kruissnelheid is mede daardoor al mogelijk bij iets meer dan 1000 toeren per minuut, wat het comfort aan boord verhoogt.

Tags: , , ,

Trailerband met Ride-On…Drie nieuwe trailers…
REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Meest recente nieuws top 5

Meest gelezen afgelopen maand

Laatste reacties