D-TEC Agro tanktrailer ook klaar voor het terrein

Trailerbouwer D-TEC lanceert een Agro Tanktrailer die zowel geschikt is voor wegtransport als voor rijden op het land. Dit sluit volgens de fabrikant goed aan bij de wensen van loonwerkers en transporteurs die de mest direct willen leveren aan een uitrijvoertuig of een veldrandcontainer. ‘Met deze Agro Tanktrailer spelen we in op de marktvraag naar multifunctionele inzetbaarheid’, aldus D-TEC directeur Gerrit van Vlastuin.

De D-TEC Agro Tanktrailer is standaard uitgerust met het D-TEC gedwongen stuursysteem. Dit stuursysteem is uitgerust met drie navolgende assen om hiermee een zo laag mogelijke bodemdruk te bereiken. Het grote voordeel van dit stuursysteem is volgens de fabrikant dat de landbouwgrond veel minder wordt beschadigd en daarnaast zijn krappe boerenerven ook goed bereikbaar. Optioneel is de tanktrailer leverbaar met een losarm, inclusief afstandsbediening. Volgens D-TEC een ideale oplossing voor een snelle en efficiënte manier van lossen in een veldrandcontainer. Met name bij veel korte ritten zou dit een behoorlijke tijdwinst op moeten leveren.

Bijna 30 kuub

De tanktrailer is leverbaar met een tankvat vanaf 29,5 kuub. Inmiddels heeft D-TEC de eerste Agro Tanktrailer geleverd aan Mart Munsters B.V. Loon- en Grondwerken. Van Vlastuin: ‘We hebben deze tanktrailer op klantspecificatie gebouwd met onder andere een tankvat van 36 kuub, een weegsysteem, een Börger-verdringerpomp, een containerlosarm en een watertank om te kunnen reinigen bij het laden en lossen.’ 
Afnemer Munsters licht zijn ambities met de nieuwe trailer toe: ‘Deze oplegger zal worden ingezet voor het korte-afstand-werk voor de aanvoer van zelfrijders. Voorheen deden we dit werk met een drie-asser combinatie en nu dus met deze Agro Tanktrailer en de Agrotruck. Het grote voordeel ten opzichte van een normale trekker-oplegger-combinatie is, dat wij er overal mee kunnen komen. We kunnen hiermee op het perceel lossen, op onverharde (zand)wegen rijden en op de openbare weg.’

Mest, slib en afvalwater  D-TEC produceert sinds 1987 mestopleggers voor de Nederlandse markt. Vanwege de beperkte ruimte op de Nederlandse boerenerven is daarbij vanaf het begin ingezet op gestuurde voertuigen. Daarnaast levert D-TEC buiten Nederland ook starre opleggers, waarvan de laatste as vaak naloopgestuurd is. 

Tim de Jong

Al ruim een kwart eeuw actief als truck- en trailerjournalist, beschikt over alle benodigde papieren inclusief Code 95, over een scherpe pen en een altijd alerte camera.

Tim de Jong has 3308 posts and counting. See all posts by Tim de Jong

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.