Zweden test 74 tons-combinaties

De reden waarom men nog meer wil, is gelegen in het feit dat Zweden inziet dat een combinatie bestaande uit twee volledige trailers het milieu en de efficiency in het wegvervoer nog beter dienen. Tussen Göteborg en Stockholm wordt er getest met dergelijke combinaties.

De redactie van Aftersales Truck was onlangs in Zweden om met nieuwe Scania’s proef te rijden. Opvallend was dat de demo’s die klaar stonden, treingewichten hadden van 70 tot 74 ton. Scania wilde hiermee bewijzen dat enkele tonnen extra geen enkel probleem zijn voor de bestaande aandrijflijnen van Scania, ook niet wanneer die op biodiesel of andere alternatieve brandstoffen gestookt worden.

Klik hier voor het artikel over Scania in Aftersales Truck magazine.

Tim de Jong

Al ruim een kwart eeuw actief als truck- en trailerjournalist, beschikt over alle benodigde papieren inclusief Code 95, over een scherpe pen en een altijd alerte camera.

Tim de Jong has 3316 posts and counting. See all posts by Tim de Jong

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.