Verladers willen CO2 uitstoot trucks weten

De bedrijven die de brief hebben ondertekend zijn Nestlé, Ikea, Philips, Deutsche Post, DHL, DB Schenker, Kingfisher, Colruyt, TIP Trailer Services en zo nog een aantal. De briefschrijvers vinden dat een certificeringssysteem als Vecto, dat nu wordt opgetuigd door Brussel en de truck industrie, toch nog niet ver genoeg gaat. Het komt er bij Vecto toch te veel op neer dat de truck industrie de regels formuleert, zeggen de verladers.

De verladers wijzen verder op landen als China, de VS en Japan, die inmiddels wel grenswaarden stellen aan de CO2-uitstoot van bedrijfswagens. 

Tim de Jong

Al ruim een kwart eeuw actief als truck- en trailerjournalist, beschikt over alle benodigde papieren inclusief Code 95, over een scherpe pen en een altijd alerte camera.

Tim de Jong has 3495 posts and counting. See all posts by Tim de Jong

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *