Veertig koelmachines voor Van Duijn

Marcel van Duijn, die het wagenpark beheert van dit groeiende bedrijf, wil dat zijn leveranciers hun afspraken nakomen en dat ze er zijn wanneer zich problemen voor doen. “Van zulke problemen moet je niet uitgaan, maar het kan wel een keer gebeuren natuurlijk. Wanneer ik kijk naar de leveranciers waar wij nu zaken mee doen, voor trucks, trailers, koelmachines en ga zo maar door, dan telt voor mij het zwaarst dat diegene die problemen in korte tijd oplost, in principe koopman is bij ons.”

Het wagenpark van Van Duijn is de afgelopen tijd met een kwart gegroeid. Maar wat de trailers en de koelmachines betreft, bleef Van Duijn zijn leveranciers trouw. Dus kwam alle getrokken materieel van Schmitz en werden daar weer Carrier koelmachines opgebouwd.

Voor het vleesvervoer gaat het om de multitemp versie van de Vector 1950. Voor bloemen- en plantenvervoer gebruikte Van Duijn tot nu toe vaak de Vector 1550, maar dit zullen in de toekomst ook 1950’s worden met een dubbele verdamper. “Vectors zijn echt goed”, zegt Van Duijn onomwonden. “Ze zijn gebruiksvriendelijker voor de chauffeurs dan machines van andere merken en ze zijn onderhoudsvriendelijker. Bovendien heeft Carrier een uitstekend servicenetwerk in heel Europa, waar we eventueel op terug kunnen vallen.”

Eigen werkplaats

Van Duijn heeft nu een wagenpark van 142 trekkende eenheden. Verreweg de meeste trucks en trailers, zo’n honderd stuks, zijn actief op routes naar de Britse eilanden. Daarnaast rijden de trucks van Van Duijn op bestemmingen in Noorwegen, Duitsland en Frankrijk. Het bedrijf doet alle onderhoud in eigen huis. Daartoe beschikt Van Duijn over een grote werkplaats in De Lier. Dankzij afspraken met Carrier, kan de werkplaats bijzonder snel over de eventueel benodigde onderdelen beschikken.

Van Duijn staat erom bekend dat de trailers zijn voorzien van de benodigde veiligheidsvoorzieningen. Verder legt het bedrijf zich toe op het verzamelen van data rond de koelmachines om de inzet te optimaliseren en de kosten verder te verlagen. “Ook hierin hebben we in Carrier de partner die we zoeken”, aldus Van Duijn.

Tim de Jong

Al ruim een kwart eeuw actief als truck- en trailerjournalist, beschikt over alle benodigde papieren inclusief Code 95, over een scherpe pen en een altijd alerte camera.

Tim de Jong has 3481 posts and counting. See all posts by Tim de Jong

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *