Veertig ferrytrailers voor RCS

De nieuwe trailers voldoen aan de Duitse ladingzekeringnormen en zijn voorzien van meerdere veiligheidsvoorzieningen. Zo zijn de trailers uitgerust met anti-diefstal zeilen en met verticale aluminium planken, en zijn de trailers geleverd met Schmitz Cargobull schijfremassen compleet met een Schmitz Cargobull reparatie en onderhoudscontract voor trailer en banden.

Directeur Rob van Kesteren legt uit dat RCS aanvankelijk trailers huurde voor de lange termijn. “Maar de vloot werd te oud en we wilden iets nieuws. Aangezien we ook werken met een eigen transportbedrijf, kunnen we nu zeggen dat we alles in de hand hebben en dat we daarbij door Schmitz Cargobull uitstekend geholpen zijn. De levertijd en de wijze van aflevering waren plezierig om te mogen meemaken zo.”

De trailers gaan ingezet worden op de routes naar het Verenigd Koninkrijk en Ierland. “We maken voornamelijk gebruik van Calais- Dover, en via de tunnel. Dit doen we omdat we dan in de regel sneller zijn dan de bekende expediteurs in dit vakgebied. Alles wat sneller moet dan hun lijndiensten, is het moment waarop wij in beeld komen”, legt Van Kesteren uit. “Vaak lossen we in de omgeving van Londen. Dankzij onze uitstekende contacten in de Britse vervoersmarkt, slagen we er vrijwel altijd weer in om beladen terug te komen. Vaak wordt die in de regio rond Calais of elders in Noord Frankrijk gelost, pakken we daar een lading voor Duitsland en dan begint het spel weer van voren af aan.” De werkwijze van RCS houdt in dat er frequent omgekoppeld wordt. “De trekkers en trailers worden bij ons inderdaad optimaal benut”, zegt Van Kesteren.

Hij legt uit dat bij RCS de chauffeurs een ADR-diploma hebben en dat dit een voordeel is ten opzichte van de concurrentie. “Snel zijn, begeleid vervoer op de ferry en ADR zijn speerpunten waarmee wij tevreden klanten scoren in Groot Brittannië”, verzekert Van Kesteren. Een andere voorwaarde voor het succes van RCS is het kleine en toegewijde team waarmee het werk wordt uitgevoerd. “En er dan in slagen dat de klant duidelijk het gevoel krijgt dat er heel goed op zijn lading gelet wordt, tijdens het gehele traject.”

RCS werkt voornamelijk in opdracht van grote expediteurs en bestaat inmiddels bijna twee decennia. Echter de bedrijfsleiders hebben al veel eerder hun sporen in deze intensieve tak van wegvervoer verdiend, wat ook weer voor een deel het succes verklaart.

Tim de Jong

Al ruim een kwart eeuw actief als truck- en trailerjournalist, beschikt over alle benodigde papieren inclusief Code 95, over een scherpe pen en een altijd alerte camera.

Tim de Jong has 3495 posts and counting. See all posts by Tim de Jong

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *