De SLXe koelunits zijn standaard uitgerust met een OptiSetPlussysteem. Hiermee kan de unit naar wens voorgeprogrammeerd worden waardoor de kans op bedieningsfouten nihil is. Ook zijn de nieuwe koelunits wederom voorzien van een Thermo King TracKingsysteem met Solar Panel. Dit zonnepaneel zorgt ervoor dat de accu van de koelunit op niveau blijft door de constante stroomvraag van het TracKingsysteem en andere aanvullende externe systemen.

Daarnaast zijn de luchtvrachttrailers ook voorzien van een geïntegreerde deurschakelaar in het achterportaal en van een Thermo King AIA Roof Sensor. Deze AIA Roof Sensor is een temperatuursensor die gekoppeld is aan de CargoWatch datalogger en op 2/3 van de laadruimte en verzonken in het dak is aangebracht. Deze sensor registreert de temperatuur in de laadruimte aanzienlijk nauwkeuriger, omdat de sensor ‘zwevend’ in de laadruimte hangt en niet wordt beïnvloed door contact met wanden of met het dak van trailer.

De nieuwe koelmachines zijn afgevuld met het nieuwe koudemiddel R-452A. Zeker in Scandinavische landen, waar Brinkman veel rijdt, is de milieubelasting volgens Thermo King hoog en met dit nieuwe koudemiddel is de impact op het milieu aanzienlijk minder en dus ook financieel aantrekkelijk, aldus Thermo King. Het brandstofverbruik valt met de nieuwe machines in sommige gevallen tot 20% lager uit, zegt Brinkman.

Met de 15 luchtvrachttrailers kan Brinkman per voertuig 4 luchtvrachtpallets met een maximale hoogte van 2.70 meter vervoeren of 43 Deense bloemencontainers.

Deel dit artikel op

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
Meest bekeken
Recente Reacties