De statenfracties wijzen onder meer op de schade die transportbedrijven oplopen als gevolg van de verplichte omrijroutes, die zo’n veertig kilometer bedragen. Aan het college van GS vragen zij daarom welke acties zijn ondernomen na de afsluiting (dinsdag 11 oktober) om ondernemers te steunen. Het debat begint om 14.45 uur, is openbaar en te volgen via www.brabant.nl/pslive.

De kans op financiële compensatie lijkt klein, getuige de uitleg daarover op de website van Rijkswaterstaat. ‘Als het nadeel een gevolg is van maatregelen of besluiten die in het algemeen belang worden genomen, dan blijft het voor rekening van de benadeelden. Alleen in uitzonderlijke gevallen is dat anders.’ Volgens Rijkswaterstaat volgt inmiddels het merendeel van het bus- en vrachtverkeer de omleidingsroutes. Toch halen politie, weginspecteurs en verkeersregelaars nog steeds voertuigen van de weg, bij de laatste afrit vóór de brug.

Het is nog onbekend wanneer de reparatie van de Merwedebrug begint. 

Deel dit artikel op

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
18 april 2024
Meest bekeken
Recente Reacties