Simon Loos start campagne om chauffeurs te werven

De Nederlandse logistieke sector kampt al jaren met een chauffeurstekort. Om meer mensen enthousiast te maken voor een baan in de logistiek, gaat Simon Loos zich inzetten om het imago van het chauffeursvak te verbeteren met de campagne “Superhelden van Simon Loos”. Speerpunten van de campagne zijn het zichtbaar maken van de vaak onzichtbare, maar essentiële rol in onze maatschappij en de waardering en trots die dat verdient, schrijft het bedrijf.

Algemeen directeur Peter Appel: “Bij Simon Loos werken zo’n 3.000 chauffeurs die dag en nacht op de achtergrond een onzichtbare heldenrol vervullen. Zo leveren zij een bijdrage aan het kerstdiner, het biertje in de kroeg, de verse lunch bij het strandpaviljoen en onze goedgevulde koelkasten. Natuurlijk ziet iedereen vrachtwagens op de weg rijden, maar slechts weinig mensen zijn zich bewust van de rol die dat speelt in hun leven. Wij zijn altijd onderweg met een missie. Dát willen we laten zien.”

Campagne

Op vrijdag 28 januari lanceert Simon Loos de Superheldencampagne met bestickerde opleggers die door het hele land rijden. Dit is de eerste stap om breed de aandacht te vestigen op het belang en de mooie aspecten van het chauffeursvak. Daarnaast maakt het familiebedrijf een documentaireserie waarin zeven van hun superhelden gevolgd worden en laten zien wat werken als chauffeur inhoudt. Want naast dat het essentieel werk is, is het ook nog eens heel uitdagend werk. Denk daarbij aan het manoeuvreren door drukke, smalle straten en rijden in allerlei weersomstandigheden. Dat is echt vakwerk waar je uitmuntende rijvaardigheden voor moet hebben, aldus het bedrijf.

Waardevol

Simon Loos kijkt niet alleen naar de buitenwereld, maar ook naar zichzelf als het gaat om waardering voor chauffeurs. Operationeel directeur Simon Loos: “Op deze manier laten we aan onze chauffeurs zien hoe waardevol ze zijn. We vinden het belangrijk dat zij zich ook echt superhelden voelen en trots zijn op wat ze doen.” Daarom zal het thema ook intern op allerlei manieren aandacht krijgen, waaronder de radio-uitzendingen van Vrienden van Loos radio en in het personeelsmagazine ‘Wat is er Loos’.

De eerste aflevering van de documentaireserie verschijnt 4 februari op het YouTube-kanaal van Simon Loos. Daarna volgt er nog veel meer, belooft het bedrijf.  

Tim de Jong

Al ruim een kwart eeuw actief als truck- en trailerjournalist, beschikt over alle benodigde papieren inclusief Code 95, over een scherpe pen en een altijd alerte camera.

Tim de Jong has 3316 posts and counting. See all posts by Tim de Jong

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.