Onderhoudscontract ondanks eigen werkplaats
Manager inkoop Paul Kleyweg kocht de Scania’s met een drie assig chassis. “Dat heeft alles te maken met de inzet op Engeland, waar de aslasten kritischer zijn”, aldus Kleyweg. “Chauffeurs zijn langer onderweg, en dat verklaart de keus voor de grotere Topline cabine.”
Nieuw is de wijze waarop de trucks onderhouden gaan worden. “Onze eigen werkplaats doet uiteraard goed en preventief onderhoud, maar op basis van een vast schema. Dus misschien wel te veel. De Scaniadealer kan via de Communicator de voertuigen op afstand uitlezen en die gegevens invoeren in het Scania PAP-systeem (Pro Active Planning). Wij denken dat hij het onderhoud daardoor nog scherper kan uitvoeren. Net zo belangrijk is dat de dealer via de communicatie met het voertuig kan zien wat er aan staat te komen. Dat kan onze werkplaats niet. Deze koersverandering is bedoeld om te zien of met een onderhoudscontract onze uptime nog verder verbetert en zo mogelijk tegen lagere kosten.”