Onderhoudscontract ondanks eigen werkplaats

Manager inkoop Paul Kleyweg kocht de Scania’s met een drie assig chassis. “Dat heeft alles te maken met de inzet op Engeland, waar de aslasten kritischer zijn”, aldus Kleyweg. “Chauffeurs zijn langer onderweg, en dat verklaart de keus voor de grotere Topline cabine.”

Nieuw is de wijze waarop de trucks onderhouden gaan worden. “Onze eigen werkplaats doet uiteraard goed en preventief onderhoud, maar op basis van een vast schema. Dus misschien wel te veel. De Scaniadealer kan via de Communicator de voertuigen op afstand uitlezen en die gegevens invoeren in het Scania PAP-systeem (Pro Active Planning). Wij denken dat hij het onderhoud daardoor nog scherper kan uitvoeren. Net zo belangrijk is dat de dealer via de communicatie met het voertuig kan zien wat er aan staat te komen. Dat kan onze werkplaats niet. Deze koersverandering is bedoeld om te zien of met een onderhoudscontract onze uptime nog verder verbetert en zo mogelijk tegen lagere kosten.”

Tim de Jong

Al ruim een kwart eeuw actief als truck- en trailerjournalist, beschikt over alle benodigde papieren inclusief Code 95, over een scherpe pen en een altijd alerte camera.

Tim de Jong has 3493 posts and counting. See all posts by Tim de Jong

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *