Nijhof Wassink start proef met stuursysteem VSE

Ten opzichte van de conventionele stangenbesturing biedt het VSE stuursysteem een grotere vrijheid in het plaatsen van de assen. “Daardoor kan meer volume meegenomen worden en beperken wij het aantal transportbewegingen voor onze klanten”, aldus Marco Bruins (Hoofd Technisch Beheer bij Nijhof-Wassink), verantwoordelijk voor inkoop van het materieel.

Als ander voordeel noemt hij de gewichtsbesparing, waardoor meer lading (gewicht) mee kan. “Naast een grotere flexibiliteit kunnen wij met de nieuwe oplegger efficiënter voor onze klanten werken. De nieuwe oplegger kan namelijk ook voor kleine boerenerven ingezet worden. Met  de conventionele stangenbesturing blijven deze plekken onbereikbaar en is het ook niet meer noodzakelijk om hiervoor de kleinere twee-assige opleggers in te zetten. Na de aflevering van de nieuwe oplegger hebben we de eerste weken heel bewust deze kleine adressen bezocht en wat bleek? Een drie-assige trailer met VSE-systeem, kon óók makkelijk op die plekken komen. Dat belooft natuurlijk wat.”

Ook bij de andere genoemde criteria verwacht VSE dat de trailer met VSE Steering nieuwe maatstaven gaat zetten bij Nijhof-Wassink. “We gaan nog bekijken hoe de fusees het houden ten opzichte van de draaikransen waar we tot dusverre mee gewerkt hebben. Maar daar heb ik alle vertrouwen in.”

Tim de Jong

Al ruim een kwart eeuw actief als truck- en trailerjournalist, beschikt over alle benodigde papieren inclusief Code 95, over een scherpe pen en een altijd alerte camera.

Tim de Jong heeft nog 2830 geschreven. Meest recente artikelen van Tim de Jong

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *